Smørebua til Hamar "presterer" - smører for 4 utøvere som skal til Junior-VM!

Postet av Gudbrand Lien den 10. Jan 2018

Hamar Skiklubb, i samarbeid med Hedmark Skikrets har for denne sesongen videreutviklet sine smøretjenester på hovedrenn for juniorer og senior, ved bl.a. gå til innkjøp av smørevogn (med betydelig støtte fra Sparebanken Hedmark Sparebankstiftelsen) og leie inn Henrik Sørli som hovedsmører. Jan Korsvold og Jarle Thon er medleid (vekselvis) som hjelpesmørere for Henrik. I tillegg deltar foreldre til utøvere vekselvis også, med smørebistand og testing av ski.

Hovedformålet med styrket smøreopplegg er å kunne tilby smøreservice for Hamar Skiklubbs løpere på hovedrenn som bidrar til at våre egne løpere har ski som er på høyde med eller bedre enn konkurrentene. I tillegg samarbeider vi med Hedmark Skikrets ved å dele våre testresultater på renn, slik at også utøverne som benytter kretsens smøretjenester skal kunne ha topp ski.

Og Henrik og hans smøreteam leverer. De har levert ypperlige ski til klubbens løpere, både på sesongåpning op Beitosprinten, rennene på Gålå, Junior-VM testløp på Natrudstilen og Norgescuprenn for junior på Beito, som har resultert i en rekke gode resultater og prestasjoner. I tillegg til klubbens løpere smøres det også for noen utøvere utenfor klubben.

At 3 løpere, Jon Rolf Skamo Hope (Hyen IL), Mathilde Skjærdalen Myrvold (Vind IL) og Tuva Bakkemo (Gjøvik Skiklubb), som i alle hovedrenn har fått levert smøretjenester fra Hamarbua, i dag ble tatt ut til å representere Norge i Junior-VM, indikerer at Henrik og hans team leverer (selv om løperen oppe på ski selvsagt utvilsomt er den viktigste). De beste juniorene velger ikke Hamarbua uten grunn!

I tillegg til Jon Rolf, Mathilde og Tuva, er nok en utøver, Maiken Min Midtskogen (Stor-Elvdal SK) tatt ut til Junior-VM. Maiken får også indirekte sine smøretjenster fra Hamarbua, siden hun får sine smøretjenster fra Hedmark Skikrets ved Joakim Vika og Trond Opsahl.

Ikke nok med disse 4 utøverne som skal til Junior-VM, Kristoffer Kvarstad, som også får sine ski smurt i Hamarbua, ble i dag tatt ut til å representere Norge på Nordisk juniorlandskamp.

Henrik Sørli (til høyre) og Jarle Thon i aksjon i smørevogna på Gålå før jul.

Jan Korsvold (med Henrik i bakgrunn) på Beitostølen forrige helg.

Deler av støtteapparatet til Henrik. Øverst til venstre Jo Helgestad. Øverst til høyre Jon Anders Bordal, Jan Korsvold og Gudbrand Lien. Nederst til venstre Henrik, Trond Opsahl, Tor Morten Hovde, Andre Kvarstad og Jo Helgestad. Nederst til høyre Ronny Syversen.