KM Stafett 2018

Postet av Andre Kvarstad den 8. Apr 2018

I dag ble det avholdt KM Stafett på Natrudstilen. Hamar stilte med hele 12 lag på startstreken og alle leverte en flott prestasjon!

For de aller yngste under 13 år gjennomføres stafetten uten KM status. I disse klassene stiller vi med lag som er satt opp slik at de skal være tilnærmet like gode. Alle skal oppleve god mestring, og selv om dagens vær og føre medførte litt smørevansker, tror jeg dette gikk bra for de fleste. Vi hadde med 2 jentelag og 2 guttelag  i 11-12 år og i den yngste gruppa stilte vi med ett lag.

I 13-16 kan man stille lag med max alder 45 år. Vi stilte med 3 guttelag og ett jentelag. Jentelaget med Emma Bangstad Bergersen, Mathilde Krogstie Bjørgan og Ane Kjærnes gikk inn til en fin KM-bronse. Gratulerer!

For gutta i 13-16 år ble det en fin 6. Plass samt en 12. Plass og en 18. Plass. Bra jobba med tanke på at vi også stilte med unge mannskap.

Våre jenter i junior ble kretsmestere i år. De gikk også så fort at de ville vunnet tittelen i kvinner senior! Vi er veldig stolte av at vi både stiller 2 lag i stafett i juniorklassa og at vi tar KM tittelen. Vi gratulerer til Susann Lyngnes, Hanne Nilsen og Mathilde Bangstad Bergersen som ferske kretsmestere!

Junior-gutta fikk det litt tøffere i dagens renn og gikk i år inn til en 4. Plass i KM. Rett utenfor pallen men allikevel godt jobba i dag gutter. Tror forresten skiene ble smurt av gutta selv i dag og det var tøft gjort på slike vanskelige forhold!

Vi gratulerer alle vinnere av dagens KM Stafett og alle som deltok for Hamar Skiklubb!

Dagens ferske kretsmestere i KM Stafett junior kvinner. Hanne, Susann og Mathilde.

Dagens blide jenter i 13-16 år. Emma, Ane og Mathilde. Med bronsemedaljen rundt halsen.