Hamar Bysprint 4. januar 2020 - en uforglemmelig dag! Tusen takk til dere alle som var med å skape denne festen!

Postet av Ingrid Robøle den 5. Jan 2020

Hamar Bysprint 4.januar 2020 ble en kjempesuksess! Tusen takk til alle som var med og støttet valget vi tok med å arrangere dette rennet. Hamar Skiklubb ser bare muligheter - ingenting er umulig! Dette viser at Hamar Skiklubb absolutt kan klare å arrangere gode skirenn selv om vi ikke har en egen langrennsarena.

Nærmere 400 barn viste frem idrettsglede og mestring av skiidrettens kunster gjennom den morsomme sprintløypa som gikk gjennom gatene og parker i Hamar Sentrum.

Det er utrolig mange som må takkes etter et arrangement som dette. Vi hadde aldri greidd dette sammen uten all dugnadsinnsats som er gjort i de siste månedene i forkant og under selve renndagen. Samarbeid og positiviteten til alle dere som stiller opp er helt enestående! Det er så mange som må takkes: rennkontoret, alle i start- og målområdet, kioskvakter, premieutdelere, kakebakere, startnummervaskere, arenariggere, løypevakter, tidtakere, speakere, sanitetsansvarlig mm.

Det er aldri enkelt å nevne navn da alle gjerne skulle nevnes, men vi må likevel få takke spesielt:

Rennleder Morten Moen som har organisert og samkjørt arrangementskomiteen og arrangementet på en glimrende måte!

Arenasjef Erik Neby. Du er helt uunnværlig for oss, med full kontroll på alle tekniske detaljer og et praktisk håndlag som er helt imponerende.

Løypeansvarlig Ole Christian Bang. Full kontroll på det som må gjøres i forhold til stenging av gater, nabovarsler, skilting og omdirigering.

Per Arne Reinemo m/fam og flere: Mange netter i Ramirentbua på Vikingskipet. Ansvarlig for å passe på at vi fikk produsert nok snø til rennet, 3000 kubikk. Per Arne ble nok også spesielt glad da han fikk høre at snøen skal gjenbrukes på HL i Nybygda.

Marianne Myklebust som har gjort en suveren jobb med å få med samarbeidspartnere. Det er også en stor jobb å samle inn og få satt opp alle reklameeffektene langs løypa!

Jan Olav Andersen, arbeidende TD (Teknisk delegat), Hedmark Skikrets har bidratt i planleggingsarbeidet hele veien. Du har delt og bidratt med mye erfaring og kompetanse, ikke minst når det gjelder det tekniske, snøproduksjon og selve gjennomføringen.

I tillegg må vi takke for det gode samarbeidet med Idrettsgallaen, dvs Hamar Kommune, Innlandet Idrettskrets, Hamarregionen Reiseliv, HOA, Innlandet Fylke m.fl. Hamar Skiklubb setter stor pris på at dere inviterte oss til å være med på å skape folkefesten på Stortorget! Og ikke minst vil vi takke NRK, utrolig moro at dere ville komme hit til Hamar! Artig og inspirerende å jobbe med dere!

Vi må selvfølgelig også få takke alle våre samarbeidspartnere, blant annet Sparebank1 Østlandet, Asko, Eidsva Energi, Furutangen AS, Mathiesen Maskinentreprenør med flere. Dere er viktig bidragsytere for at vi kan tilby skiaktiviteter for alle!

Åsmarka IL, skigruppa:  Tusen takk for at dere var så rause! Åsmarka valgte å fratre å arrangere Åsmarkarennet som var terminfestet til 4.januar. En påskjønnelse vil komme!

Jeg må også få ta med at vi har fått veldig mange gode tilbakemeldinger fra utøvere, klubber, ordfører og andre som var tilstede. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger og tar med noen:

NRK: Syntes det var kjempegøy å være her, og vil gjerne komme tilbake! Det var jo så mye som skjedde på Stortorget, og de sa at det sikkert er mange som er skuffet for at de ikke kom på TV. Men vi synes sendingen ble utrolig bra!

EQ-timing, Federico: “Thank you everybody for the friendly and positive Collaboration and the well organized event!”

Hjemmesida til Moelven Ski:  "Ein uforgløymeleg dag på Hamar på Bysprinten" http://moelven-il-ski.idrettenonline.no/blog/post/153289/ein-uforgloymeleg-dag-pa-hamar-pa-bysprinten?ispage=true

Mail fra Kjetil, leder i skigruppa Vang Skiløperforening: «Gratulerer så mye med et fantastisk bra arrangement i Hamar i går! Godt organisert og med en fin løype gjennom Hamars gater og park! Det var helt tydelig at idrettsgleden var i fokus og fantastisk å se så mange glade barn og ungdom med ski på beina. Fantastisk rekruttering til skiidretten!»

Tina Thorsen, informasjonssjef Innlandet Idrettskrets: «SÅ UTROLIG BRA DETTE HAR VÆRT, OG TUUUUSEN TAKK TIL DERE ALLEJeg er så stolt av det vi har fått til og kan ikke få takket alle dere nok for den innsatsen som har blitt lagt ned i forkant og underveis! Frivillighet, innsats, samarbeid, positive folk, smil og latter er suksessen til dette. Et klokt hode sa følgende i går: «Det er ikke en TING vi ikke kan fikse», og det er helt korrekt.»

Vår egen, Ludvig Bjerke-Narud, som denne gangen var løypevakt: «Fantastisk arrangement og gjennomføring. Så artig å få være med på.»

Ett bilde fra soloppgangen...