Beitostølen-helga nærmer seg, her er detaljert program!

Postet av Ingrid Robøle den 12. Jul 2015

FJELLHELG BEITOSTØLEN 31. juli – 2. august 2015 med HAMAR SKIKLUBB

FREDAG 31. JULI:

Kl 12.00: Oppmøte på Bitigrenda Hytter (får hyttene senest kl 16.00)

Alternativ 1: Rulleskitur rolig (fra 17 år og eldre)/alternativt kombinert med fjelltur (se alternativ 3).
Alternativ 2: Rulleski/rulleskøyter på skistadion.
Alternativ 3: Fjelltur (gjerne joggesko) til Bitihorn 1607 moh (ca 2 timer) eller 2-3 timers langtur på beina i flatere terreng. Denne turen kan kombineres med rulleski fra Bygdin og ned til Beitostølen etter turen (ca. 15 km).

Bitihorn:

Kl 16.30- 18.00: Felles styrke-/basistrening i Tufteparken. Parken ligger på nedsiden av Radisson Blu-hotellet i sentrum av Beitostølen.

Kl 19.00: Felles Tacobuffet på Jotunstogo. Drikke må kjøpes av den enkelte.

LØRDAG 1. AUGUST:

Kl 08.15: Avreise til Gjendesheim (skal møte på brygga kl 9.00).

Kl 9.30: Båten «Gjende» har vi fått booket spesielt til Hamar Skiklubb (den har plass til 50 personer) og frakter oss til Memurubu.

Kl 10.15: Fjelltur til BESSHØ og/eller BESSEGGEN

Den kuppelformede Besshø er her snøkledd, og litt av ett blikkfang. Selve eggen på Besseggen (det «svartkledde fjellet» ser vi midt på bildet).

Alternativ 1: Besseggen (ca 6 – 8 timer)
Alternativ 2: Besshø 2258 moh (med mulighet for Besseggen i tillegg) (ca 8-9 timer).

Rute B fra Memurubu til Besshø, så rute A, hvor en går enten til Bessheim eller Gjendesheim

Hvis dårlig vær: Da må vi gjøre endringer, fottur/eventuelt rolig joggetur i området rundt Beitostølen/Bygdin er en mulighet. Ett annet alternativ er også å gå stien langs Gjende fra Memurubu-Gjendesheim.

Kl 19.30: Felles pizza på Peppes Pizza (sentrum Beitostølen). Drikke kjøpes av den enkelte.

SØNDAG 2. AUGUST:

Kl 10.00: Klatrepark og strongman (mangekamp) i Beito Klatrepark for alle barn/ungdommer. Mange utfordringer og flott teambuilding (deler inn i lag som skal kjempe sammen i ulike konkurranser). Se mer om mangekampen og klatreparken her.

Alternativ for juniorene er en rå opplevelse med nyvinningen Synshorn Via Ferrata (må ha fylt 16 år)

De voksne: Fint om noen blir med klatreparken, men vi legger opp til en lett fjelltur til Synshorn (vi tilpasser oss også til andre ønsker).

Fra kl 16.00: Avreise

Gleder meg til tur med så mange hyggelige mennesker!

Har også laget en pakkeliste samt litt info om betaling mm nedenfor. Les gjennom dette, og ta kontakt hvis spørsmål: Tlf. 99739977 eller ingrid.robole@visma.no

Utstyr:

Været kan være sol fra skyfri himmel eller vannrett snødrev sjøl om det er midt på sommeren. Det er derfor visse krav til klær og sko som må oppfylles.

Dette er ting som bør være med når du pakker sekken til fjelltur:
  • Vindtett/vanntett ytterbekledning
  • Lue og votter
  • Varmt isolasjonslag, for eksempel ull eller fleece
  • Ekstra sokker, helst ull (ikke bomull)
  • Gode sko. Dette kan være fjellsko/hikingsko
  • Solkrem og solbriller
  • Termos til varm drikke
  • Kald drikke
  • Matpakke
I tillegg viktig å huske:

• Tørrmat til frokost og niste til alle tre dagene (matbutikker på Beitostølen)
  • Sengetøy/håndklær
  • Rulleski/rulleskøyter for de som ønsker å benytte det i løpet av helga
PRISER:

Total pris per deltaker: Kr 1 000

Tillegg for Via Ferrata:Kr200 (gjelder kun juniorer som velger dette i stedet for klatrepark og mangekamp)

Vi har som tidligere nevnt fått kr 20 000 i støtte fra Hedmark Fylkeskommune i forbindelse med friluftslivets år. Dette gjør at vi får til en rimelig pris for ei helg med såpass mange aktiviteter. Disse kr 1000 inkluderer:

• Overnatting to netter på hytter inkludert utvask
  • Tufteparken
  • Tacobuffet fredag og pizza lørdag
  • Båttur med Gjendebåten til Memurubu
  • Klatreparken søndag
  • Deltagelse Strongman (mangekamp) søndag (Alternativt Via Ferrata for de over 16 år (kr 200 i tillegg)
Hvis voksne ønsker å teste Via Ferrata eller klatrepark/mangekamp, gir dere meg beskjed slik at jeg får bestilt plass (og det vil da være en egenandel på kr 750 for dette).

Det er helt ok om man velger individuelle opplegg, men det vi har presentert er ett opplegg som vi håper kan fenge både store og «små». Hovedtyngden av deltakerne (ca 30 stk) er mellom 12 og 17 år. Det er veldig positivt at så mange som 54 stk har meldt seg på! 7 stk overnatter privat. Etter samtaler med flere har vi valgt å endre turopplegg på lørdagen pga at vi ble så mange/guiding til Uranostind ble også veldig dyrt (kr 50 000….).Hvis noen absolutt ikke har lyst til å gå på Besshø og/eller Besseggen, kan man selvsagt velge å gå en annen tur. Men det viktigste er at vi skal være på tur sammen, og håper derfor alle vil bli med på fellesturen.

Værgudene styrer ikke vi over, og det kan selvfølgelig medføre endringer i programmet. Men det er mange alternativer å velge mellom, og man er ikke nødt til å være med alt fellesopplegget.

Betalingsfrist:20.juli til HSK sin konto:1800 14 57515

ROMFORDELING:

(dere må gjerne bytte innbyrdes, har prøvd så godt jeg kan…)

Storhytta (24 personer):

ROM 1: Sindre Neby, Lars Moen, Andreas Welhaven
ROM 2: Oskar Kjonerud-Waage, Lars-Haakon Kvernvolden
ROM 3: Sigurd Skurdal, Eirik Enge Thomassen, Sivert Seim
ROM 4: Johan Storebakken, Andreas Bjørgen, Simen Syversen
ROM 5: Mathilde Bangstad Bergersen, Per Ivar Reinemo, Heine Toftegaard
ROM 6: Mari Robøle Lien, Lotte Sølvsberg Noren, Kamilla Lome
ROM 7: Emma Ryen, Julie Neby, Solvor Seim
ROM 8: Marit Sveen, Maren Holmsen, Sigrid Stenersen