Skirenn på Veldre Sag 7. og 8. januar

Postet av Andre Kvarstad den 9. Jan 2017

I helga foregikk sesongens første Sjusjøcup-renn på Veldre sag. Det var klassisk sprint på programmet på lørdag. Mange av klubbens yngre løpere deltok (ca 20 i yngres) og det er gøy å se at vi har flere nye løpere til start på renn i Sjusjøcupen. Vi hadde blant annet 3 jenter 11 år til start, og Signe, Emma og Emma virket storfornøyd med lørdagens renn :-)

Gledelig var det også at Jonathan Fjeldstad klatret til topps i klassen G12. Han er treningsivrig og allsidig og liker å gå på ski og spille fotball. Han og Audun er ivrige gutter i klassen 12 år som deltar på mange av vinterens renn og aktiviteter.

Dagen gikk med både prologer og finaleheat og dagens mest tålmodige var nok Henrik og SImen som bidrog med å underholde seg selv og andre med sine hopp og lek gjennom hele dagen :-)

På søndag var det KM Sprintstafett. Her var det mange tette kamper både mellom egne lag og mot andre klubber.

Emma og Ane gikk inn til KM sølvmedalje i jenter 13-14, gratulerer! I samme klasse gikk Åste og Mari Ovidia et kjempeløp og plasserte seg på en veldig bra 9. plass av 18 lag.

Vi hadde også et lag med i J 11-12 og Maja og Emma hadde en veldig fin opplevelse med parstafett :-)

Hos gutta hadde vi 2 lag i G15-16 hvor Petter og Magnus knivet om plasser rett bak pallen. De ble tilslutt nr 5, en strålende prestasjon i en tøff klasse. Like artig var det også å se Kristian i to-spann med Mats fra Vang gå inn til en hyggelig 8. plass. Det var totalt 14 lag til start.

I G13-14 hadde vi med 3 lag og lagene var satt sammen tilnærmet like. Håkon M, Vegar, Anders, Henrik, Vetle og Jørgen hadde en artig dag på Veldresaga og tok med seg gode erfaringer tilbake til treningene med Torleiv og co.

I G11-12 hadde vi også med 3 lag. Artig at vi har med så mange ivrige gutter og Jonathan, Amund, Audun, Vegar, Henrik og Simen hadde full fyr på skia og gikk det de hadde energi til. Alle hadde veldig god grunn til å slappe av med Tour de ski på sofaen på ettermiddag :-)

I Mix 8-10 hadde vi med 3 lag og hele 9 løpere som hver seg gikk en etappe på 800 m. Stor idrettsglede og innsats preget ungene og artig å se så mange glade unger på skirenn.

Resultatlister fra lørdag og søndag finner dere her;

søndag

lørdag