Flotte opplevelser og prestasjoner i dagens Steinfjellrunde

Postet av Gudbrand Lien den 4. Feb 2017

En del utøvere i junior/senior gruppen fra Hamar Skiklubb deltok sammen med over 900 andre i Steinfjellrunden, som i år ble arrangert for 40 gang. Johan Storebakken viste stayeregenskaper og leverte et flott løp og fikk en flott opplevelse ved å bli nr 2 i M16-17 med tiden 2.27. På bildet under ser vi Johan i god driv, på hjul med Morten Lund, som fikk en 19 plass i M55-59 på tiden 2.33.

Johan slo med det sin hjelpetrener Hans Tore Riibe (bildet under), som ble nr 21 i M50-55 med tiden 2.28. Det er vel moro Johan? Men Hans Tore leverer alltid solide løp. På bildet under ser vi det er kamp om plassen ut fra starten i dag!

Lotte Noren Sølvsberg (bildet nedenfor) fikk en god 2. plass i K16-17 med tiden 3.02.

I samme klasse fikk Maren Holmsen (bildet nedenfor) en 4 pl. med tiden 3.12. Både Lotte og Maren var slite etter løpet (som en skal være), men godt fornøyde.

Den Hamar Skiklubb løperen som gikk raskest i dag var Espen Almlid (bildet nedenfor). Espen ble nr. 3 i klasse M35-39 og nr 16 totalt på sterke 2.05, kun 10 min bak vinner Håvard Hansen fra Strindheim, som satte løyperekord. Så Espen, du er "still going strong", og neste år er det NM senior på Gåsbu. Regner med du sikter deg inn på et stafettlag til Hamar SK der ... ?

En annen som er med i støtteapparatet til junior-senior gruppen i Hamar Skiklubb og aldri blir for gammel er Jo Helgestad (bildet under). Han går stadig (nesten) like fort. I dag gikk han på 2.15. tross ikke topp glid, og ble nr 7 i M50-54 på den gode tiden 2.15.

For øvrig merker vi oss at dagens 3. raskeste totalt var Even Brøndbo Dahl (bildet under) på sterke 1.56 (med feste). Even går nå for NIHI, men var tidligere Hamar Skiklubbløper. Even har de senere år satset mest på løping (løper for Orion), men holder tydeligvis skiferdighetene veldig godt ved like på et imponerende høyt nivå!

Resultater

Andre oppslag

• Kondis (som har en god og utfyllende reportasje)

Takk til flere fotografer for lån av bilder, og spesielt til Stein Arne Negård.