Meget bra stafettinnsats av herrelaget i NM på Lygna

Postet av Gudbrand Lien den 5. Feb 2017

Av Heine Toftegaard

Hamar Skiklubb stilte grunnet sykdomsforfall med kun ett herrelag i årets NM-stafett på Lygna. Av ca. 150 lag kom HSK på en meget respektabel 50. plass.

Førsteårsjunior Simen Syversen (bildet under) fikk æren av å gå den viktige førsteetappen, som gikk i klassisk stil. Simen gjorde en veldig god jobb, sjøl om den tøffe løypa føltes litt tung å gå og det var en hard kamp om posisjonene.

Sisteårsjunior Fredrik Helgestad (bildet under) overtok på andreetappen. Fredrik gjennomførte en solid klassisketappe og gikk HSK opp flere plasser. Han syntes det var artig å gå stafett, sjøl om dagsformen ikke var den aller beste.

På sisteetappe gikk førsteårssenior Per Ola Flaten Bredvold (bildet under) HSK opp til plass nummer 50 av samtlige lag i stafetten. Siste etappe var fristil og Per Ola gikk et godt disponert løp, hvor han følte han fikk brukt kreftene godt.

Alt i alt kjempeinnsats av gutta, som har fått vise seg frem i senior-NM fremfor et stort publikum.

Neste år arrangeres NM (del 1) av Vang Skiløperforening på Gåsbu. Da håper vi Hamar SK stiller med flere herrelag og minst et damelag på startstreken på stafetten, som på mange måter er skisportens "17. mai".

Resultater her.