Klubbmesterskap - Hamar Skiklubb

Postet av Andre Kvarstad den 1. Mar 2017

OPPDATERT 15.3.2017

Da er dagen for årets klubbmesterskap. Det er fortsatt mulig å etteranmelde løpere frem til kl 17.30 på Gåsbu i dag. Det vil være folk tilgjengelig i startnummerbua fra ca kl 17.00.

Foreløpig startliste ligger vedlagt her (oppdatert kl 13.39)

Skicross; Vi har også klargjort en skicrossløype som Marianne Myklebust har laget sammen med løypekjører i Vang. Denne kan dere prøve i kveld og de som prøver vil få en premie. Denne ligger i området mellom klubbhuset og stadion. Møt opp der og bli med å lek på ski :-) Denne er klar fra ca 17.30.

Smøring; det er klassisk stilart i dag og de oønsker hjelo med smøring kan kontakte Ronny, Gudbrand eller andre som står med smørebistand på stadion. Det blir nok aktuelt med klister og bruk av et universalklister som f.eks Swix K22 VM klister eller Start Wide bør kunne gå greit. Om dere ønsker hjelp er det fint at dere rengjør ski for gammel smurning.

Premieutdeling blir avholdt i kafeen etter at alle er ferdig. Barn som er ferdig med sitt skirenn oppfordres til å prøve langrennscross eller leke på ski til vi kommer til premieutdeling. Alle barn får premie og vi kårer klubbmestere i klassene fra 13 år og eldre.

Det blir utdeling av pølse og saft til alle deltakere og vi har organisert kaffe, boller og kaker til alle som er med.

Vel møtt!

OPPDATERT 8.3.2017

Årets klubbmesterskap avholdes på Gåsbu onsdag 15. mars på Gåsbu. Første start kl 18.00.Det blir fellestart for alle over 12 år. Rennet går i klassisk stil.

Det blir ikke tidtaking for klasser opp til og med 10 år.

Påmeldingslink;

Løyper og løypelengder;
Opp til 7 år 600 meter på stadion (over brua, rett tilbake i mål uten gratishaugen) Parstart eller 3 pr start
8-10 år 1,2 km (vending på myra, går via gratishaugen) Parstart eller 3 pr start
11-12 år 2 km Parstart eller 3 pr start
13-14 år 3 km Fellesstart
15-16 år 5km (3+2) Fellesstart
Junior, senior og trim dame 5 km (3+2) Fellesstart
Junior, senior og trim herre 6 km (3+3) Fellesstart

Rennet vil være åpent for andre klubbers løpere. Invitasjon er sendt til Vang, Ottestad og Nordbygda

Vi vil avholde premiering på klubbhuset på Gåsbu etter målgang for HSK løpere. Det blir også salg av kaffe og noe attåt.