AVLYST: Utdannelse og skistipend i USA noe for deg?

Postet av Gudbrand Lien den 21. Mar 2017

INFOMØTET AVLYST PGA. MANGLEDE DELTAGELSE.

FOR DE SOM ER PÅ GÅLÅ , SÅ AVHOLDER CORY OG STEPHEN INFOMØTE DER.

Hamar skiklubb, i samarbeid med Vang skiløperforening (VSF), har gleden av å invitere alle interesserte langrennsløpere, klubbledere og foreldre til et informasjonsmøte på Gåsbu om muligheter for å ta en universitetsutdanning med skistipend ved University of New Hampshire (UNH) i USA.

Hovedtrener Cory Schwartz og assisterende trener Stephen Monsulick kommer på rekrutteringsbesøk på Østlandet i uke 13 og vil treffe så mange som mulig for å informere om dette unike og enestående tilbudet som muliggjør at løpere kan fortsette skikarrierene sine mens de får en tilnærmet gratis universitetsutdannelse i USA.

Hvert år rekrutteres nye løpere inn i et 4-års bachelorprogram (normert tid i USA) med tilsvarende langrennssesonger. Mange norske utøvere benytter seg av slike tilbud ved flere universitet og høgskoler i USA, også gode løpere som f. eks. Petter Reistad, junior-VM gull- og bronsevinner.

Én av grunnene til at Cory og Steve besøker nettopp Hedemarken er at Hamar skiklubbs egen (og eneste aktiv kvinnelige) seniorløper, Silje Wilson, har akkurat avsluttet sin første sesong med langrenns-konkurranser ved UNH der hun studerer bevegelsesvitenskap og ernæringsfysiologi. Silje trives kjempegodt og kan sterkt anbefale UNH til alle som vil fortsette som aktiv skiløper mens de får en bachelorgrad utenlands.

Hjemmesiden til UNH sitt skiteam finnes her og video fra et par av sesongens renn kan finnes her og her. Cory og Steve presenteres på websiden her.

Infomøtet holdes tirsdag 28. mars etter vanlig skitrening kl. 19.45 i VSF sine lokaler på Gåsbu.

Det vil bli servering. De som har hatt trening i forkant, husk å ta med ombytte.

Vel møtt!

Bilde fra UNH sitt kvinnelag som vant 3 x 5 km stafetten under dag 1 (10/2) av Dartmouth Carnival