Sterke prestasjoner av Kristian og juniorene i NM del 2/Norgescup avslutning for juniorene

Postet av Gudbrand Lien den 2. Apr 2017

NM del 2 og Norgescup avslutning for juniorer ble avhold på Gålå fra torsdag til søndag. Og Hamar SK løperne markerte seg sterkt. Skiklubben hadde 4 løpere i Norgescupfinalen på søndag, noe som er meget bra.

På fredag fikk Kristian Græsli en sterk 15 plass (nr. 17 totalt, men to var engelske) i NM 10 fristil. På lørdag gjennomførte Kristian en knallsterk 5 mil, og ble nr 13 i NM. Kristian fikk 4 plass begge dager i U23 klassen, som også hadde NM status. Veldig bra.

Kristoffer Kvarstad ble nr 8 i M17 på fredagens 10 km fristil, og nr. 4 på søndagens 10 km dutahlon, og fikk en sterk 5. plass sammenlagt i Norgescupen. Simen Syversen i samme klasse var litt bak på fredag, men fikk en sterkt 8 plass på søndag og 8 plass sammenlagt i Norgescupen. Mari Robøle Lien fikk en 7 plass i fredagens 5 km Norgescup i K17, en 9. plass på søndagens duathlon og 12. plass sammenlagt i Norgescupen. Karen Amalie Nordseth, som går for Snertingdal, men går på WANG Toppidrett og trener med Hamar Skiklubb ble nr. 17 sammenlagt i cupen i K17. Med andre ord, Hamar SK og treningsmiljøet der markerer seg meget sterkt i 17 årsklassen i Norge.

På fredag fikk også Fredrik Helgestad godt og fikk en flott 17 plass i eldre junior. Per Ivar Reinemo ble da nr. 72. På søndagens duathlon fikk Fredrik en 34. plass.

Sammenlagt i Norgescupen for junior (beregnet utfra antall samlet poeng tatt per klubb) ble Hamar Skiklubb nr. 10! Det er meget bra. Oversikt NC junior finner du her.

Her finner du en videofilm, som viser Hamar Skiklubbglimt fra begivenheter på Gålå.

Avisoppslag: