Tour de Hedmarken 2017 - oppsummering

Postet av Andre Kvarstad den 28. Des 2017

3 blide jenter som har deltatt på alle renn i TdH 2017. Maja, Kristin og Mari Ovidia.

Tour de Hedmarken 2017 er historie og vi har vært vitne til 4 flotte arrangement i herlige vinterlige omgivelser. Det startet helgen før jul med klassisk sprint i vår egen HA sprint denne gangen på Veldre sag med påfølgende dag Ottestadrennet som er en fellestart skøyting, denne også på Veldre sag pga usikre snøforhold på Budor og Gåsbu før jul. I romjula har vi overvært Gåsburennet med Vang som vertskap mens avslutningen i dag på Budor med Budor fristil med Nordbygda/Løten ski som arrangør. Tour de Hedmarken har blitt en tradisjon for mange skiløpere og vi ser deltakere fra både Hedmarken, Oppland, Akershus, Oslo og i år også utenlandske deltakere fra bl.a. Sverige og Finland.

Hamar Skiklubb har deltatt med mange løpere fordelt i alle årsklasser og har samlet for alle rennene hatt 172 påmeldte løpere. Det var aller flest HSK løpere påmeldt til vårt eget renn HA sprinten og det er gøy å se at vi har så mange som vil delta i en klassisk sprint. Vi er av klubbene med størst bredde og har deltakere i alle årsklasser og både jenter og gutter.

Vi har også løpere som hevder seg i toppen av resultatlistene og denne gangen har vi 4 løpere som hevdet seg helt i toppen i sine klasser. dette gjelder Magnus Martinsen Stensby som ble nr 2 i G16, Emma Bangstad Bergersen som ble nr 2 i J15, Jonathan Hemb Fjeldstad som blir nr 3 i G13 og Mari Ovidia Ranestad som ble nr 3 i J13. Gratulerer til alle 4!

Gratulerer også til alle andre barn og ungdom i Hamar Skiklubb som har deltatt i skirenn nå i førjuls- og romjulstiden og håper dere har hatt gode skiopplevelser i disse rennene.

Sportslig julehilsen fra André

Magnus på pallen i G16