KM Sprint/Distanse 2019 - oppsummering

Postet av Andre Kvarstad den 27. Jan 2019

KM helgen 2019 er forbi. Hamar Skiklubb deltok denne gangen med en stor tropp og med hyggelig mange juniorer tilstede denne gangen. Det gror godt og vi opplever at mange av våre løpere stiller opp i de lokale rennene. Det er bra!

Lørdag var det KM Sprint skøyting på programmet. Hamar SK stilte med 22 løpere fra alder 11 år til senior. Av våre løpere stakk vi av med 4 KM titler i sprint i klassen J14 ved Mari Ovidia Ranestad, G14 ved Jonathan Hemb Fjeldstad, K19/20 år ved Susann Lyngnes og i K Senior ved Madelein N Austad. Gratulerer alle 4!

Søndag var det klassisk distanse med fellestart som gjaldt. Dette innebar fellestart for de fra 13 år og oppover, som også utgjorde KM klassene. For de under 13 år var det enkeltstart som gjaldt. Løypene på Magnor er tradisjonelle langrennstraseer i skog og på jorder med mye svinger og små kneiker. Ingen harde løyper, men løyper som krever at du jobber hele vegen. Føret var strålende med -7 grader i lufta og lett snøvær. Da blir det enkelt å være smører i hvert fall :-)

Fra Hamar hadde vi 32 påmeldte mens 27 startet denne søndagen. Størst deltakelse fra oss i klassen M19/20 år hvor vi stilte med 6 løpere! Ellers gledelig med flere jenter på startstreken blant annet i J13 med Tuva, Emma og Emma på startstreken. Thea i J8 og Henrik i G11 år først ut denne dagen. Det ble kåret flere KM vinnere også søndag og vi stakk av med hele 5 KM titler denne dagen; Mari O og Jonathan i J/G14 år, Emma Bangstad Bergersen i J16 år, Isak Brenden i G15FH samt Madelein i K Senior. Gratulerer!

Gratulerer også dere andre medaljevinnerne fra Hamar Skiklubb og andre klubber i Hedmark denne helga samt de øvrige løpere fra Hamar SK med gode prestasjoner i sprintløypene på Kjellmyra og i klassisk distanse på Magnor. Vi er rett og slett en bra gjeng på tur og håper å se dere alle på flere skirenn gjennom vinteren.

Tuva, Emma og Emma er bra jenter på skirenn og gode ambassadører for Hamar Skiklubb!

Samling av HSK løpere på renn i helga. Erik og Albert, Thea i fint driv, Henrik på pallen i G13 og Albert, Sturla, Henrik og Erik sammen med løpere fra kretsen koser seg inne etter rennet på Magnor.

Jonathan i tet i finalen i sprint

Mari Ovidia leder an i sitt finaleheat

Bilder fra pallen i juniorklassene og damer senior  fra sprinten på Kjellmyra

Bilder fra noen av våre KM vinnere fra søndagens klassisk fellestart på Magnor