Gode løp av gutta på dagens Skiathlon under NM på Gåsbu

Postet av Gudbrand Lien den 13. Jan 2018

Under glimrende forhold ble dagens 30 km skiathlon menn avviklet under NM på ski på Gåsbu. Masse folk og stor folkefest er det Vang Skiløperforening steller i stand.

Vinner på skiathlon ble Martin Johnsrud Sundby. Gode løp av alle 3 som stilte fra Hamar Skiklubb i dag. Som i går leverte Kristian Græsli et meget godt renn og var best av Hamar gutta. Kristian ble nr. 31, 2.45 bak Martin, og kun 16 sekunder opp til 18. plass er sterkt. Stian Berg gikk også jevnt og godt og fikk en god 59. plass, 5.35 bak Martin. Fredrik Helgestad kom sterkt tilbake etter en litt tyngre dag i går og fikk en flott 69. plass, 6.54 bak Martin. Meget bra av en førsteårssenior! Arrangørens egen Simen Engebretsen Nordli gikk i dag, som i går, veldig bra, var en stund foran Kristian, og endte til slutt på en god 41. plass. 119 fullførte av de 150 som fikk lov å starte.

Nedenfor er en veldig kort videosnutt fra dagens renn.

I morgen er det stafett, og 1. laget blant herrene til Hamar SK er som bildet øverst viser. 1. etappe Fredrik, 2. etappe Kristian, og 3. etappe Stian. Lykke til dette laget, de andre Hamar Skiklubb lagene og alle andre som deltar.

Takker Tore Martin Søbak Gundersen for lån av bildene øverst på innlegget!

Resultater fra dagens skisathlon finner du her.