Ungdommens Holmennkollrenn - rapport fra årets tur for våre 13-14 åringer

Postet av Andre Kvarstad den 4. Feb 2018

En av årets høydepunkt for langrenn-Norges unge utøvere i aldersklassen 13-14 år er Ungdommens Holmennkollrenn i Oslo. Arrangementet har vært en gjenganger i årevis og Hamar Skiklubb har tradisjon for å stille flere løpere på dette arrangementet. I år hadde vi 7 gutter og 3 jenter til start på lørdagens 3 km klassisk og 6 gutter og 2 jenter til start på søndagens 3 km skøyting. Vi har en ivrig gruppe med ungdommer i denne aldersgruppen og disse har trent jevnt og trutt gjennom høsten og vinteren og viser gode ferdigheter og god utvikling.

Det er tøff konkurranse i dette arrangementet og harde løyper i Holmenkollen. Vårt fokus har vært å gjennomføre gode konkurranser utfra løpernes ståsted og ikke minst ha dette som en miljømessig fin helg. Vi valgte denne gangen å bo på Holmenkollen Park Hotell og ungdommene hadde en veldig fin helg her, også sammen med andre utøvere fra våre naboklubber i Vang, Ottestad og andre klubber i Hedmark skikrets.

Det deltok ca 750 ungdommer på dette arrangementet og vi har ungdommer som gjør gode konkurranser denne helga i både klassisk og skøyting.

Takk for en fin helg i Oslo!