Kirkebakken GP - informasjon

Postet av Hamar Skiklubb den 16. Jun 2019

Årets Kirkebakken Grand Prix (KGP) går av stabelen onsdag 19.juni kl. 17.00 og TV2 sender en time fra Hamar samme kveld (19-20).

Det er første gang siden starten i 2002 at det blir en egen TV-sending.

Årets startliste er den beste noensinne! Disse toppløperne kommer til Hamar:
Therese Johaug
Ingvild Flugstad Østberg
Maiken Caspersen Falla
Natalja Neprajajeva (nr. 2 i årets World Cup)
Tiril Udnes Weng

Petter Northug (For 13. gang siden 2004)
Johannes Høsflot Klæbo
Aleksander Bolsjunov (Nr. 2 i årets World Cup)
Even Northug
Jarl Magnus Riiber kommer i spissen for kombinertlandslagene (kvinner/menn).                                                        I tillegg stiller 5-9 lokale løpere i hver klasse!

Vi har 2 hovedøvelser:                                                                                                                                                    Individuelt løp (1500m) med 3 innledende heat (à 6 løpere) der de 2 beste i hvert heat går til finalen.               Mixed Teamsprint etter modell av langrennsøvelsen. Vi  setter opp 6 lag og de aktuelle løperne får beskjed.

Tidsplan:

Kl. 17.15: Kvalifiserigsheat Kvinner.                                                                                                                               Kl.17.35: Kvalifiseringsheat Menn
Kl. 17.50: Asko-sprinten (Ungdomsstafett)
Kl. 18.05: Mixed Teamsprint
Kl. 18.20: Kombisprint Menn
Kl. 18.25: Kombisprint Kvinner
Kl. 18.30: Finale Kvinner
Kl. 18:40: Finale Herrer

Premiering rett etter avsluttet øvelse. Du kan også finne mer om arrangementet på vår fb-side: Kirkebakken Grand Prix