Miljøsamling Beitostølen/Jotunheimen for HELE Hamar Skiklubb 31.juli-2.aug

Postet av Ingrid Robøle den 15. Mai 2015

NB! Utvidet påmeldingsfrist til 1.juni! Det blir tur, 20 utøvere påmeldt hittil! Samlingen gjelder ALLE i hele klubben (samt juniorne i SkiTeamHedmarken). Se mer info nedenfor og meld deg på. Samlingen gjelder ALLE i hele klubben (samt juniorne i SkiTeamHedmarken).

Hamar Skiklubb søkte Hedmark Fylkeskommune om midler til fjelltur i Jotunheimen (i forbindelse med at det i år er friluftslivets år), og vi har fått innvilget kr. 20 000 til dette.

Vi har booket ei flott storhytte sentralt på Beitostølen for 24 personer, og booker mer hvis vi blir flere.

Midlene vi har fått vil gå med til aktivitetene vi skal være med på. Pris for hele helga vil bli ca. kr 1000 per person (som da vil dekke overnatting og mat (snop/drikke tar den enkelte med selv)).

Forslag til program (detaljert plan og utstyrsliste kommer senere):

FREDAG 31. juli:
  • Kl. 13.00:2-3 timers rolig langtur (joggetur) i fjellet for de som kommer tidlig
  • Kl. 16.00:Innkvartering i STORHYTTA på Beitostølen
  • Kl. 17.00:Super styrketreningsøkt på Bootcampen/Tufteparken på Beitostølen. Treningstiden går fort på Bootcamp, og de fleste aktiviteter gjennomføres med intervaller på 45 sekunder med en liten pause mellom hver. Det brukes noe utstyr i treningen, som strikker, slynger, slegger, bildekk vekt-sekker, medisin baller osv.- og mye egen kroppsvekt i baseøvelser. Du må ha på deg klær som tåler å bli litt møkkete! Instruktør Kristine vil ta oss med på en annerledes og morsom styrkeøkt.
  • Kl. 19.00:Middag og sosialt i hytta. Vi handler inn til Taco og alle må være med å bidra med matlaging og oppvask …

LØRDAG 1. august:

Heldags fjelltur, dette er noe væravhengig. Er været bra, er planen å gå på Uranostinden, som er 2157 moh (med fører, da vi må krysse en bre med sprekker). Alternative fjellturer er Knutshø, Besseggen eller Mugnetind for å nevne noen.

På kvelden satser vi på felles bespisning på Peppes Pizza på Beitostølen.

SØNDAG 2. august:

Klatreparken i Beito. Her er det lett å bruke 3-4 timer. Her kan gruppa for eks deles i to, juniorne kan gjerne ta ei rulleskiøkt før klatringen.

For de som har mer energi igjen etter klatreparken, kan man selvfølgelig teste ut rulleskianlegget på Beitostølen eller delta på andre aktiviteter som Beitostølen har å tilby (kanopadling, fjellridning, kjøre i bobbane/olabil-bane, fiske, sykkeltur, golf…).

Vi ønsker i første omgang en rask tilbakemelding om hvem som har lyst og mulighet til å være med denne helga. Hans Tore, Gudbrand og Ingrid blir med som ledere, og flere voksne blir helt sikker med. Fint om dere innen1.juni
melder dere på samlinga via denne linken her.

Spørsmål kan rettes til Ingrid Robøle, tlf. 99 73 99 77 eller mail: ingrid.robole@visma.no

VELKOMMEN TIL FJELLS!