TdH 2 Ottestadrennet vel gjennomført

Postet av Gudbrand Lien den 20. Des 2015

Dermed er Tour de Hedmarken 2 - Ottestadrennet 2015 historie. Pga. manglende snø på Gåsbu ble rennet arrangert under gode forhold på Natrudstilen i dag. Ottestad IL tok utfordringene dette medførte på en god måte og arrangerte et utmerket arrangement. Rennet ble gjennomført i mange varmegrader, men med fristil på programmet slapp vi i alle fall utfordringene med valg av festevoks.

36 løpere fra Hamar skiklubb stilte til start. Blant de 10 år og yngre stilte Simen, Henrik, Maja, Vemund og Sara, som alle viste stor skiglede. Av de 11 år og eldre var de mange som viste gode prestasjoner og som har god fremgang. På bildet over ser vi Emma Bergersen, i flott klassisk skigang (på Budor lørdag, bilde tatt av Martin Welhaven). Emma går i jenter 13 år, og er ei treningsivrig jente som liker utfordringer. På lørdag ble hun så høyt som nummer 4, og fikk en flott 9. plass i dag, søndag. Emma trener og er mye sammen med Ane Kjærnes (avbildet under, også i flott driv på Budor lørdag).

Mange fra Skiklubben kom høyt opp på resultatlistene i dagens Ottestadrenn. Uten her å nevne navn viser vi til resultatlistene fra dagens renn

Nedenfor vises ett knippe bilder som Martin Welhaven tok på gårdsdagens HA-sprint

Bildet under er av Andreas Bjørgen. "Skiglede" er vel en god beskrivelse for dette bildet. Andreas har lagt ned mye trening i høst, og avslutningen til Andreas på dagens fellesstart var god, og vi ser frem til å følge med Andreas utover sesongen.

Andreas sin treningskamerat Simen Syversen er også en spennende løper, som har tatt flere steg fremover denne sesongen (som han for øvrig har gjort i flere år). På bildet under viser Simen "en leksjon i staking" under gårdsdagens finaleheat. Det var utrolig trøkk og frekvens i stakinga til Simen opp langs barneskitrekket på Budor på lørdag.

To gutter som trener mye sammen og som aldri lar seg bli slått frivillig av hverandre er Magnus Stensby og Kristian Sveen. Bildet under viser de jakter på hverandre under lørdagens finaleheat.

Tre andre gutter som også liker å utfordre hverandre er (bildet under) Matias Noren (til høyre), Ivar Jevne Arnesen (nr 2 fra høyre) og Sverre Bang Støeng (til venstre), alle i Menn eldre junior. Bildet er fra gårdsdagens finaleheat.

En fin juleaktivitet for noen kan være, bl.a., å trene på å kjøre utfor på langrennsski (og/eller slalomski). På bildet nedenfor demonstrerer Kristoffer Kvarstad hvordan en bobsving forseres uten problemer.

På bildet under ser vi Henrik Kvarstad (G10). Hva han tenkte her vites ikke, men i tilsvarende posisjon ville vel Petter Northug ha brukt utrykket "Det e så lett".