Sjusjørennet 2016 - en mammas refleksjoner samt litt om resultatene

Postet av Andre Kvarstad den 11. Des 2016

Vi har fått denne stemningsrapporten fra en mamma i skiklubben.

Skriver under pseudonymet Hildur Finnsdottir;

"Sjusjørennet-en liten skildring fra skimamma på sidelinja

Vi kom som vanlig frem til stadion litt senere enn planlagt. Jeg inntok raskt min faste rolle som pakkesel, og hang etter resten av familien som hadde stø kurs mot resten av Hamar SK-gjengen. Der møtte vi som vanlig mange blide og trivelige folk.
Det var som det pleier litt spenning i lufta i forhold til valg av smørning. Her ble det utvekslet mange gode tips mellom de som har greie på det. Jeg tror de traff godt med det de klinte under skia i dag også til tross for litt utfordrende forhold. (Har jeg hørt).
Forresten herlig med skikkelig vinter og snø på Sjusjøen.
Vi andre foreldre fant frem startnummer og holdt orden på unger som skulle komme tidsnok til start.
Etter starten gikk kom dagens viktigste oppgave for meg som mamma: heiagjeng!
Jeg (og mange andre) heia på alle de spreke skiløperne som suste forbi. Litt ekstra heiarop ble det til egne unger og de andre fra Hamar SK selvfølgelig. Også alle andre kjente fra naboklubbene.
Etter målgang var det gøy å se så mange blide skiløpere. De aller fleste så ut til å ha hatt en god opplevelse under det som for mange var sesongens første skirenn.
Gratulerer til alle skiløpere og foreldre med herlig innsats!

Sees på HA-sprinten på lørdag!"

HSK Yngres hadde 11 på startstreken i dag fordelt over 8 klasser. Skirennet gikk i klassisk stil på Sjusjøen Skiarena og det var klassisk stil som sto på programmet. Av resultater er det gøy å se at Magnus M Stensby i gutter 15 går fort i klassisk stil og er kun 48 sek bak vinneren. Emma Bangstad Bergersen i jenter 14 gjør også et meget godt skirenn og er 1.11 bak vinner. I tillegg går Petter G16, Kristian G15, Ane J14, Vegar og Håkon Mathias i G14, Mari Ovidia J12, Maja J11, Oliver i G9 og Vemund G8. Strålende innsats alle sammen!