Meget vellykket skiglededag på Gubbestua

Postet av Ingrid Robøle den 21. Okt 2023

Hamar Skiklubb sin visjon er "Livslang skiglede"! Relatert til denne visjonen, i dag ble "Skiglededagen" gjennomført på Gubbestua. Med gledelige nærmere 50 fremmøtte!

Thor Gotaas kåserte, i kjent stil og egasjerende om både Petter Northug og Oddvar Brå. Tore Neby fulgte opp, med en bunnsolid historisk gjennomgang av skibegivenheter i og tilknyttet Furuberget og Hamar Skiklubb. Tore's fortelling ble supplert med gullkorn fra Bjørn Andersen, Kjell Haug med flere.

Etter en god kaffe og kake ble dagen avsluttet i Furuberget, med en gåtur supplert med historier av Ole Anders Johannesen og Tore Neby om de mange mange hoppbakker m.m. som tidligere var i vårt nærområde.

En spesiell takk til Andre Kvarstad som dro dagen i gang, og til Thor Gotaas, Tore Neby og Ole Anders Johannesen for de mange gode historier.

Nedenfor, noen glimt fra dagen:

Thor er i gang å snakke om Petter og Oddvar!

Tore som inspirerende historieforteller!

Andre, dagens inititivtaker!

En del av gjengen klar for tur med historiefortellinger i Furuberget

Dersom noen ønsker høre mer: I video nedenfor intervjuer for noen uker siden Thor Gotaas Petter Northug, i forbindelse med deres ny bokutgivelse:

Og, her finner dere en video hvor Thor Gotaas interjvuer Oddvar Brå for 4 år siden, når Thor lanserte sin bok om Oddvar: