Sognefjellet 27.-30.juni

Postet av Stig Anders Stensby den 7. Jun 2019

Her kommer info om samling 27.-30. juni på Sognefjellet.

Avreise: Parkeringa ved MAX (Ikea Nydal) kl 09.30 torsdag 27. juni.

Jeg kommer med forslag til kjøreliste.

Husk: Solkrem med høy faktor 30-50! Solbriller, drikkebelte, joggesko, men husk at det kan være kaldt, og ha med varme/vindtette klær.

Ta med egne sengeklær og håndklær.

Handle med det du trenger utover måltider, slik at vi er og blir på Sognefjellshytta disse dagen UTEN bilkjøring. Fokus mellom øktene blir sosialt (ta med spill, spørrebøker, fotball  etc), hvile og mye god mat!

Rommene får vi ca kl 1300 ankomstdag.

Første måltid torsdag er mellommåltid kl 1500. Ta derfor med en stor matpakke denne dagen.

1 økt torsdag: 15.30 skøyting. Kom med klare ski - siklet og med grunnklister.

Det vil være tilgjengelige smøreprofiler som utøverne kan benytte for å legge klister. Trenerne vil bistå utøverne ved behov (smøring brukes via klubben).

Måltider

Frokost                0730 – 0900 (vi spiser frokost 0730!)

Lunsj                    1130 – 1230

Mellommåltid   1500 – 1530

Middag                1830 – 2000

Kveldsmat           2130 – 2200

Økter

Alle økter 90-120min.

1. økt kl. 0900 skøyting

2. økt kl. 1530 klassisk (stilart kan bli endret om forholdene tilsier det)

PS! Det blir en liten evaluering av samlinga på søndag før avreise.

Arbeidsoppgaver

Fokus for samlinga vil være høy hoft (opp med glapunktet), timing i skyvet, lett og avspent rytme, gå med riktig intensitet, samt få mange timer på ski. Hver økt skal inneholde 20 minutter uten staver i lett terreng.

Den enkelt utøver bør sette seg konkrete utviklingsmål for samlingen, dvs før samlinga skal løperen sette seg en arbeidsoppgave i klassisk og skøyting som det skal jobbes med på alle økter. Gi beskjed til trenerne om hva som er ditt utviklingsmål er, og gjør avtale om filming og tilbakemelding på dette.

Romfordeling

Rom.pdf

Betaling

Kostnaden per Hamar SK utøver blir kr 2.920. Det inkluderer kost og losji (hvor klubben da har dekket kr 1000,- av kost og losji), og avgift for skipass hver dag (noe alle utøvere må ha for å gå i løypene). Kostnad for "ikke-Hamar SK utøvere" blir dermed kr. 3.920,-. Kostnader med reise tur/retur Sognefjellet dekker dere utøvere selv. Overnevnte beløp innbetales før samlinga til bankkontonummer 1800.14.57515. Merk betalinga med "Samling Sognefjell + ditt navn".

Vi gleder oss til samling, hilsen Tommy og Stig Anders!!