Mange sterke seniorprestasjoner i helga

Postet av Gudbrand Lien den 1. Mar 2020

Det har vært en aktiv helg for skiklubbens seniorer, med Norgescup i regi av Mjøsski på Veldre Sag, det legedariske Vasaloppet og Holmenkollmasjen.

På Veldre Sag var det klassisk distanse på fredag, fristil sprint på lørdag og frisitil distanse på søndag. Hamar Skiklubb hadde 6 sterke seniorutøvere med i helgen. I denne sammenheng nevner vi bare 2 av dem. På fredag fikk Fredrik Helgestad (bildet over) en sterk 29. plass, 2.01 bak vinner Daniel Stock. Videre nevner vi Jørgen Stigen som er i god utvikling for tiden. På fredag ble han nr. 77 på klassisk distanse, på søndag ble det 85. plass på fristil distanse.

Mjøsski arrangerte et prikkfritt arrangement under flotte forhold (selv om det ble en del nedbør på søndag).

Resultater fra NC senior på Veldre Sag finner du her.

En som utvilsomt satte preg på dagens Vasalopp var Stian Berg (bildet over). De første nærmere 60 km var Stian aktiv i tet. Han virket til å være veldig pigg og vant flere spurtpriser underveis, og fikk dermed tilbake den grønne Sprinttrøya i Ski Classics. Siden Stian går så aktivt underveis, for å ta spurtpriser, er det selvsagt redusert sjanse til å henge med helt inn. Likevel, Stian fikk en meget sterk 25. plass totalt. Nevner også at Simen E. Nordli fra Vang SF var sterk og fikk en imponerende 10. plass til slutt.

Resultater fra Vasaloppet finner du her.

Bildet over viser seierspallen fra lørdagens Holmenkollmasj, som var 43 km klassisk. Her ble Ulrik Måbø (til høyre på bildet over) nr. 3, 2.30 bak vinner Simen Østensen.

Resultater fra Holmenkollmasjen finner du her.