Løypene i Ankern er åpnet - kortreist skiglede❄️👍

Postet av Hamar Skiklubb den 23. Des 2022

En flott førjulsgave til alle skiglade i Hamar: skiløypene/skicrossløypene ved Greveløkka og i Ankerskogen er nå åpne og bare å ta i bruk! Grip muligheten til skiglede i nærområdet. Det er 3 alternative lengder. En hovedrunde på 1350 m. Det er videre laget to overganger, slik at vi også får en runde på 1000 m og den korteste på 800 meter. Det er tilrettelagt for skøyting, samt lagt et klassisk spor på siden. Et lengre parti av løype inneholder en morsom orgeltramp. Løypene er sikkert med nett og stolper er polstret. Skiløypene er trygge å benytte. Det er også muligheter for å sveve noen meter i den lille hoppbakken på Greveløkka.

En iherdig gjeng med løypekjørerne Kolbjørn Henjum, Bjørn Brynhildsvold, Per Arne Reinemo og Magne Haugsveen (som bidrog fra Ottestad IL) og entreprenører som har kjørt ut snø har stått på veldig de siste dagene. Godt geleidet av Marianne Myklebust, som er arkitekten og pådriver'n for å få gode skiforhold i Ankern. En stor stakk også til Hamar kommune og Hedmark skikrets, som i stor grad har bidratt å få dette realisert.

Gående skal ferdes til høyre, skiløypa ligger til venstre. Det settes spor til venstre, midt i traseen er det skøytespor, og gående går helt til høyre i traseen. Viktig at skøyteløype får være for skiløpere og at de gående holder høyre. Dette blir til glede for alle brukere av vinter traseene i Ankerskogen.

Så, her er det bare å gripe mulighetene!

Minner også om Hamar Sprintcross lørdag 7. januar, som blir en del av Superlørdag på NRK i Ankerskogen. Mer info her.

Med ønske om en God Jul!

Hilsen Hamar Skiklubb