Bronsje på Kristoffer i stafetten

Postet av Gudbrand Lien den 28. Jan 2018

Vi gratulerer Norges 2. lag med seier i herreklassen i stafett i juniorlandskampen i Finland i dag. På laget gikk Anders Kirkeng, Lars Agnar Hjelmeset og Fredrik L. Nilsen. Sverige ble nr. 2 og Norges 1. lag med Iver Tildheim Andersen, Kristoffer Kvarstad og Ansgar Evensen ble nr. 3, 21 sekunder bak Norges 2. lag. Norges 2. lag, sammen med Sverige, fikk en luke på 1. etappe på 18 sekunder, som de altså holdt inn. Flott innsats av alle norske gutta!

De norske juniorjentene "bet også godt fra seg" med 1. og 3. plass (bildet over). På 1. laget gikk Karianne Olsvik Dengerud, Elene Rise Johnsen og Helene Marie Fosseshold. Helene, som  er 17 år, reiser da hjem med 3. gull!

Kanskje minst like viktig som å kjempe om "sekunder og tiendeler" (som vi ser Ansgar og Fredrik har gjort på bildet over) er det å utvikle nettverk, stifte nye bekjentskaper og ha det moro sammen. Bildet nedenfor kan brukes til å illustrere nettopp dette.

Resultater fra dagens stafett finner du her.