Medalje til Vegard, Emma og Simen i KM-fristil i Vingelen

Postet av Gudbrand Lien den 2. Apr 2016

Mens mange "har lagt skia på hylla" for denne konkurransesongen, stilte en gjeng fra Hamar Skiklubb til start på KM-fristil (for de 13-16 år) i Vingelen i dag, 2. april. Det var også renn for de eldre og yngre enn 13-16 år. I tilegg til distanserennet var det også skicross konkurranse. Med andre ord en dag med mye aktivitet i Østerdalen.

Vi nevner i denne omgang kun de som fikk medaljer i KM klassene. Sterke løp og bronse medaljer til Vegard Ranestad (G13), Emma Bangstad Bergersen (J13) og Simen Syversen (G16). At Vegard fikk bronse var ekstra morsomt. Vegard har vist god utvikling gjennom vinteren, bl.a. med flott løp i Ungdommens Holmenkollrenn, og i dag altså "pallplass". Bildet over er Vegard i flott driv under dagens renn, bildet under på "prissermonien".

Nedenfor ser vi de 3 medaljevinnerne samlet foran smøre-/utstyrsbilen til skiklubben. Smørebilen har forøvrig gjort en god veldig jobb i vinter. Den har tilbakelagt omkring 10 000 km siste år, og har bl.a. besøkt Bodø/Fauske i nord og Hovden i sør, alltid med "mål om å stå til tjeneste for utøverne".

Bildet nedenfor er Simen på pallen i dag.

Og Emma på pallen nedenfor, sammen med to Kvikne-jenter.

Resultater