BirkenUng stipend tildelt Team3Ski!

Postet av Andre Kvarstad den 22. Des 2018

Birken Ung stipendet deles ut årlig og deles ut i et samarbeid mellom Dagens Næringsliv og Birkenbeiner-organisasjonen. Stipendet er på hele 50.000 kr og i år er stipendet delt ut til samarbeidet «Team3Ski».

«Team3Ski» er samarbeid mellom Hamar SK, Vang Skiløperforening og Ottestad ski for utøvere i 15-16 årsalder. Langrenn opplever frafall blant utøvere i disse årgangene og vi tror at dette samarbeidet bidrar til å skape bedre treningsmiljøer for langrenn rundt Hamar som igjen øker sjansen for at jenter og gutter er med i langrennssporten i flere år. Dette året har vi også åpnet våre økter for utøvere fra andre klubber rundt Hamar som inkluderer blant annet Nordbygda/Løten Ski, Vallset, Furnes, Nybygda og Mjøsski. Vi har en bruttoliste med utøvere på bortimot 50 jenter og gutter og er ofte 25-30 på disse øktene. Vi har også lagt opp til sosiale samlinger for gruppa.

Tildelingen av dette stipendet til vårt samarbeidsprosjekt vitner om at også andre ser verdien av et slikt treningsamarbeid. Ifølge juryen har det i år vært flere søkere og bedre søkere enn noen gang, og vi er derfor ekstra stolte av å bli foretrukket som vinner.

Stipendet vil bli delt ut på Gåsbu i januar i et Birken Ung seminar. Vi i Hamar Skiklubb takker Vang og Ottestad for et godt samarbeidsprosjekt og et godt samarbeid med alle langrennsklubber i Hamarområdet!

Se vedlagt fellesinformasjon om tildelingen.

vinnere av birkenung stipend.pdf