Ny sesong står for døra!

Postet av Erik Syversen den 31. Aug 2019

Innlegg på facebook av Erik Bøhleng:

Hei og vel overstått sommer!

Da nærmer vi oss første høstmåned og dermed også skisesongen.

Treningsgruppen denne sesongen blir årgangene 2006-07 sammen. På papiret har vi ca. 25 stk potensielle løpere for treningene denne sesongen i HSK.

Nytt av året er at Hamar skiklubb (HSK) vil ha flere treninger med SamSki. SamSki er et treningssamarbeid mellom klubbene HSK, Ottestad, Vang Skiløperforening (VSF) og Løten/Nordbygda. Viktig at vi nå utvider miljøet og får flere å spille på og bli kjent med. Har vi ikke et godt, trygt og stort nok miljø, har vi heller ikke noen skiløpere. Så her er miljøfaktorene trygghet, vennskap og samhold i hovedsete.

Legger ved planen for vår gruppe i HSK og SamSki, for treninger, samlinger, mm frem til nyttår, slik at dere kan se hva som er planlagt fremover. Øverst i excel-arket finner dere fargekoder som forteller litt mer om type økter.

Treningsplan HSK-Team-samski-2019-2020 30.08.19.xlsx

Bit dere merke i følgende aktiviteter og datoer i første omgang:

• HSK starter inne treningene på Katta fra og med mandag 9. september kl 17-18.30. Her blir det gruppen 13-16 år som vil trene sammen. Blir nok noe splitting av gruppa på enkelte treninger for å tilpasse øktene etter alder/aktivitetsnivå.

• Lørdag til søndag 21.-22. september blir det «bli kjent» overnattingstur med SamSki gruppen på klubbhuset til VSF på Gåsbu. Her blir fokuset på det sosiale, bli kjent, bli trygg i gruppa og ha det artig sammen. Håper flest mulig ønsker å bli med på denne overnattingsturen.

• Åpen kretssamling på Naterudstilen 27.-29. september for 13-16 årgangene. Påmelding vi Hedmarks skikrets sin hjemmeside.

Jentesamling i Torsby 4.-6. oktober, påmelding via Hedmarks skikrets sin hjemmeside.

• Foreldremøte HSK 2006-07 på Gubbestua torsdag den 17. oktober kl 18.30-19.15, med påfølgende foreldremøte med SamSki fra ca. 19.45-20.30. SamSki foreldremøtet er også for ungene, som kommer direkte fra treningen i Furuberget.

• Miljøsamlingen for HSK blir som i fjor på Skeikampen 22.-24. november. Dette er en super hyggelig samling både for unger og foreldre, som anbefales på det sterkeste.

Kommunikasjon via lukkede Facebook grupper blir det viktigste nå i starten. Følgende grupper vil bli bruket:

Hamar Skiklubb 2006-07

Team SamSki 2019-2020

Hvis du ikke er medlem her, så send venneforespørsel.

For å få en oversikt over hvem som blir med videre i sesongen 2019-20, så hadde jeg satt stor pris på og fått en tilbakemelding hvis ditt barn IKKE blir med videre. I så fall takker vi for samarbeidet og en fint tid sammen med ditt barn/ungdom.

Hvis det er noe dere lurer på, ta bare kontakt med undertegnede.

Mvh Erik Bøhleng

Trenerteamet 2019-2020 blir som følger:

Hovedtrener: Erik Bøhleng

Hjelpetrenere: Thomas Lindholt, Erik Syversen, Fredrik Jensrud og muligens Stein Langberget.