Velkommen til skicross hver tirsdag i februar!

Postet av Kjetil Kjærnes den 20. Jan 2015

Hamar Skiklubb inviterer til skicross/skileik på Gubbestujordet hver tirsdag i februar (med unntak av i vinterferien) kl 1730-1900. Alle barn i alder 5-12 år er velkomne til å delta, særlig dem som vil besøke skiklubben for første gang.

Utdelt invitasjon er tilgjengelig her.

Oppmøte:

Møt opp på jordet like ved oppkjøringen til Hedmarkstoppen. Beregn ekstra tid for parkering.

Finn din trener ved å se på plakat med fødselsår.

Gruppene starter kl 17.30 med aktiviteter, vær på plass 17.25.

De minste barna (5-7 år) må være i følge med voksen.

Refleksvest med navn:

Skriv navnet stort på vesten (sort farge). En av de viktigste tingene vi trenere gjør i løpet av treningene er å si navnet til den enkelte, gir ros og oppmuntring. Dette er mye enklere om de har navnet skrevet stort på vesten.

Hodelykt:

Ta med hodelykt de som har.

Ski:

Still med ferdigsmurte ski for de yngste. De eldre ønsker å skøyte.

Benytt heller for korte ski enn for lange ski. Det er vanskelig å mestre en skicrossløype med mye utfordringer og skiteknikk med for lange ski. Barn opp til 115-120cm bør ski og barnet være like lange. Deretter kan skia være litt lenger. For barn på 140-150 kan skia være ca 15-20cm lenger enn barnet.

Kveldsmat:
Kveldsmat inne på Gubbestua direkte etter trening for kr 10,-.

Info for trenere her.

Mvh Hamar skiklubb