Knallbra også av Simen og Kristoffer

Postet av Gudbrand Lien den 31. Jan 2016

På søndagens KM i klassisk i Magnor tok Simen Syversen KM gull i G16. Og ikke nok med det, Kristoffer Kvarstad fulgte opp med sølv i samme klasse. Veldig sterk pigging av begge gutta i den 7.5 km lange løype de gikk. Imponerende gutter!

En utfordring fikk vi, imidlertid, også erfare i dag når det står klassisk på programmet og pigging velges (av en del utøvere) som teknikk. En løper som ville havnet på pallen i G16 ble diskett for skøytetak. Dette er per nå en (liten) utfordring med vår nye "tekniske tilvekst/stilart".

Dagens prestasjoner til Simen og Kristoffer medførte også at de får går Ungdomsstafetten i Holmenkollen kommende helg, siden dagens renn telte som amerikansk uttaging. Å gå Ungdomsstafetten under Holmenkollrennene, hvor de 2 beste 15-16 åringene av hvert kjønn fra hvert fylke får gå er en stor opplevelse dere kan glede dere til gutter.

Mathilde Bangstad Bergersen tok også en flott KM-kull i J18. Per Ivar Reinemo fikk sølv i M18, og Emma Bangstad Bergersen og Mari Robøle Lien fikk bronse i hhv. J13 og J16. Emma var kun 11 sekunder fra toppen av pallen!

I går var det Sjusjøcup nr. 2, som gikk i fristil, med Granli som arrangør. 19 løpere fra Hamar Skiklubb deltok, alle med flotte prestasjoner. Junior og senior telte dette rennet også som KM i fristil. Mathilde Bangstad Bergersen tok også gull her, og dvs. to KM gull på Mathilde i helgen. Og som på søndag fikk Per Ivar Reinemo også på lørdag sølv i M18. Per Ivar hadde her kun 7 sekunder opp til KM vinner Johannes Bordal. Ivar Jevne Arnesen fikk også en flott sølvmedalje i M19/20. Gratulerer til dere alle.

Granli og Magnor hadde flotte arrangement. Begge dager ble rennene avholdt på Liermoen Skistadion, 8 km øst for Kongsvinger. Kunstsnø reddet skiforholdene. Mange utøvere fra Hamar Skiklubb, sammen med utøvere fra andre klubber i Hedmark, bodde på hotell i Charlottenberg fra lørdag til søndag. Hyggelig og sosialt.

Resultater