Gull til juniorgutta i stafett KM

Postet av Gudbrand Lien den 6. Mar 2016

KM-stafett søndag

På Natrudstilen var det på lørdag avsluttning i Sjusjøcupen, mens det på søndag var KM stafett. Sjusøcupenavslutningen var fellesstart klassisk stil, mens KM stafett foregikk også i klassisk stil.

Juniorstafetten utviklet seg til en spennende thriller, hvor HSK gutta til slutt trakk det lengste strået. På laget Ivar Jevne Arnesen, Per Ivar Reinemo og Sverre Bang Støeng (bildet over).

En flott sølvmedalje fikk HSKs lag i J13-16. På laget gikk Emma Bangstad Bergersen, Mari Robøle Lien og Julie Neby (bildet nedenfor).

Gutta var ikke "mye dårligere" og fikk en flott 3. plass og bronsemedalje i G13-16. På laget gikk Magnus Stensby, Simen Syversen og Kristian Sveen (bildet nedenfor).

På alle disse ovenfor nevnte lag gikk alle veldig gode stafettetapper. Mjøsski vant både J 13-16 og G13-16.

Seniorgutta til HSK, bestående av de 3 garvede skiløperne Heine Toftegaard, Jo Helgestad og Emil Ellingsen gjennomførte også en god stafett hvor de gikk inn til sølvmedalje.

Hamar skiklubb hadde hele og gledelig 7 lag i de yngre klassene (8-10 år og 11-12 år). Alle utøverne her viste en herlig innsats. På bildet nedenfor er "den yngre garde" representert ved Maia Stensby i flott driv på dagens stafett.

Sjusjøcupavslutning lørdag

22 løpere fra HSH stilte til start på Sjusjøcupavslutningen på lørdag, med god innsats av alle sammen. På lørdagens renn vant Mari Robøle Lien J16, Simen Syversen pigget (hele veien) og fikk en sterk 2. plass. 2. plass fikk også Mari Ovidia Ranestad (J11) og Jonathan Hemb Fjeldstad (G11), mens Emma Bangstad Bergersen kom på 3. plass i J13. Mange av juniorløperne benyttet lørdagens løp som en siste gjennomkjøring før Junior-NM på "hjemmebane" på Gåsbu kommende helg.

Sammenlagt resultatliste for Sjusjøcupen er ikke ennå lagt ut på internett. Men vi vet at imidlertid at Mari Robøle Lien vant J16 sammenlagt, med 5 serie av 5 tellende renn. Simen Syversen fikk en god 2. plass i G16, selv med bare 4 av 5 tellende renn. .......(mer her etter hvert) ..

I Sjusjøcupen er det også en klubbkonkurranse. Hamar Skiklubb fikk her 2. plassen, bak Mjøsski, som også vant forregående år.

Som alltid, flott gjennomførte arrangement på Natrudstilen, og alltid moro å gå der.

Resultater