NM stafett på Gåsbu: løperne innfridde og mere til!

Postet av Gudbrand Lien den 14. Jan 2018

Å nå sine mål er ofte utfordrende. Hamar Skiklubb sitt herrelag ble på NM stafett i 2017 nr 50, og målet i år var topp 20. Og Hamar Skiklubb sitt 1.lag med Fredrik Helgestad, Kristian Græsli og Stian Berg (bildet over) innfridde og mere til og ble i dag nr. 11! Utrolig imponerende innsats av alle 3, gratulerer. Fredrik åpnet godt på klassisk etappen og vekslet nr 29, Kristian gikk opp til nr. 17, med dagens 8. beste etappetid, og Stian Berg imponerte ved å gå opp altså til 11. plass og med dagens 10. beste etappetid på ankeretappen. Nedenfor en nok et bilde av gutta på 1. laget.

Hamar Skiklubb sitt 2. lag ble så høyt som nr. 29 (og det med startposisjon 102 på 1. etappe), og demonstrerer at det også er bredde i skiklubben. Men, ikke bare det, utrolig imponerende at 17-åringene (dvs. de konkurrerer i klasse M18) Kristoffer Kvarstad, Simen Krogstie Bjørgan og Simen Syversen makter så godt å hevde seg i Senior-NM stafett. Gled dere til kommende NM gutter! Kristoffer på bildet nedenfor.

3. laget til Hamar skiklubb, bestående av Reidar Aurmo, Andreas Bjørgen og Mads Fraurud greide gode topp 100, og gikk inn til 96. plass. 4. laget, bestående av Espen Almlid, Johan Storebakken og Magnus Fraurud fikk en 113. plass av 130 fullførende lag. Dette er gode prestasjoner både av 3. og 4. laget, gratulerer. Vi hadde ett 5. lag påmeldt, som vi måtte trekke pga. sjukdom. Uansett, dette ble en dag hvor vi nærmer oss norgestoppen og bredden er god. På bildet nedenfor ser vi Johan Storebakken (rett bak Tore Martin Søbak Gundersen, VSF).

I dameklassen stilte Hamar SK med 2 lag. 1. laget bestående av Susann Lyngnes, Hanne Nilsen og Tina Rusten fikk en god 57. plass av 79 fullførende lag. Lagbilde nedenfor

2. laget bestående av Mathilde Bangstad Bergersen, Emma Bangstad Bergersen og Marit Sveen kom inn på en god 74. plass. De på laget avbildet nedenfor.

Ottestad IL trener med Hamar SK, og de stilte med både herrelag og damelag, som ble hhv. nr. 120 og 61. Bildet nedenfor viser Martine, Lars-Haakon og Emma, alle Ottestadløpere.

Kort videoglimt av noen av Hamar SK utøverne på dagens NM-stafett

Gode NM resultater kommer ikke av seg selv. Bjørn og trenerteamet gjør en kjempejobb. Takker også så mye Henrik og Jan og deres smøreteam for å bidra til at utøverne alltid har topp ski. Og takk for god støtte og hjelp fra Hedmark Skikrets sitt støtteapparat.

NM-stafett ble akkurat den ski-festen det skal være, og en stor takk til Vang Skiløperforening for en prikkfritt arrangement.

Takker Fredrik Olastuen for kopiering av bilder. Og til Stein Arne Negård og Gro Ellegård for også å bidra med bilder.

Her er link til Kondis, med reportasje fra NM stafett og et stort bildegalleri.

Resultater NM stafett