Tirsdag = treningsdag

Postet av Andre Kvarstad den 30. Sep 2020

Tirsdag er treningsdag i Hamar skiklubb og tirsdag 29.9 foregikk det skitrening både i Ankerskogen og i Furuberget. Vi benytter de treningsfasiliteter vi har tilgang til og i disse Covid 19 tider har vi allikevel tilgang på våre favoritttreningsrom i skog og mark.

15-16 åringene i Team3Ski gjennomførte testen Himmeltoppen Opp fra Mjøsa - gjennom Furuberget og med målgang ved øvre vanntank. Med seg hadde de også noen 13-14 åringer. Treningen foregår hovedsaklig utendørs på tirsdager og torsdager I samarbeid mellom Vang, Ottestad, Nordbygda og Hamar Skiklubb.

Juniorene og seniorene gjennomførte ei fellesøkt med 1000 meter intervalløkt i Ankerskogen. Denne gjennomføres som standardøkt - dvs ei gjentakende økt - gjennom vår-sommer-høst for både juniorer og seniorer. Dragtid 3-4,5 min avhengig av intensiteten på dragene. De kjører som regel 6-8 drag. Juniorene trener med sine naboklubber i Vang, Ottestad og Nordbygda og i tillegg deltar elever fra Wang Toppidrett som går for sine moderklubber. Seniorene sitt treningstilbud er også inkluderende ovenfor seniorer som bor i området og ønsker et treningstilbud for satsende seniorer i Hamar.

Vi melder om bra deltakelse på alle grupper og økter om dagen og gleder oss til at de yngre gruppene i skiklubben kommer i gang med sine tirsdagsøkter etter høstferien!

Juniorguta setter standarden

Jentene trøkker på og gutta henger med!

Bra trøkk i 15 åringene! Sander i tet tett fulgt av Sverre, Emil og Martine!