Løypekjøring i Furnes

Postet av Sven Egil Holmsen den 16. Feb 2015

Skiklubben kjører alle løypene i Hamar og Furnesløypa helt opp til Stormyra med skuter. Løypene blir kjørt regelmessig. Vi jobber med å få lagt inn GPS, slik at du også kan følge med kjøringen på Skisporet.no.

Nytt for året er at det kjøres en forbindelse mellom Frøbergsberget og lysløypa i Furuberget på baksiden av Frøbergsberget. Vi har nylig også laget tilførselsløype fra Olrud og opp til Kårtorp.

I Furnes har vi jobbet med å få til rundløyper. Disse ser du også på kartet. Foreløpig er det et par partier på disse som er litt lurvete, så ikke bruk de nyeste skiene. Vi ser for oss å kunne tilby bedre standard på disse senere år.

Furnesløypa er nå relativt fast og fin, og det er bra stavfeste opp til Gjerlu. På vei videre opp i Åsen er det et parti med brøytet veg ifbm hogst. Vær litt forsiktig med skiene der. Når du kommer opp til Stormyra er det milevis med maskinpreparerte løyper.

God tur!!