Flotte prestasjoner i Steinfjellrunden og Åsmarkarennet

Postet av Gudbrand Lien den 6. Feb 2016

Den tradisjonsrike Steinfjellrunden ble i dag arrangert under fine men noe utfordrende smøreforhold. Bortsett fra de som var sterke nok til å stake (og dermed slapp det med festesmøring) var det vel de som rubbet skiene/gikk på Zero-ski som hadde best ski i Vangsåsen i dag.

25 løpere fra Hamar Skiklubb stilte til start. Bildet over viser 5 jenter født 2000/2001, som omringer Hans Tore i midten. Alle 6 stilte til start i dagens Steinfjellrunde. Lotte (øverst til høyre på bildet) gikk bort og vant K16-17 i lang løype (42 km), hvor Maren (øverst midt i) fulgte opp med godt løp og ble nr. 2. Emma (øverst til venstre) gjennomførte i flott stil i K16-17, kort løype (23 km). Hans Tore, treneren for disse jentene, fikk en flott 7 plass i M50-54 i lang løype. Nederst til høyre ser vi Sigrid Stenersen som gikk fort og fikk en god 2. plass i K15 i kort løype. I samme klasse gjennomførte Solvor Seim (i midten nederst) også et flott løp. Bildet nederst til venstre viser Kamilla Lome, med Maren Holmsen passerende i bakgrunnen. Kamilla benyttet dagen i dag til en kombinert treningstur og å heie frem lagvenninner.

Dagens raskeste Hamar-Skiklubbløper i kort løype (23 km) var Sverre Bang Støeng på 1.11.32. Raskeste Hamar-løper i lang løype (42 km) var Espen Almlid på 2.12.01, og var da 14 minutt bak dagens vinner Per-Christian Torgersrud.

Bilder nedenfor viser Trond Floberghagen, som synes å være godt fornøyd med Zero-skiene han benyttet i dagens renn. Trond ble fikk en god 6 plass. i M35-39 i lang løype, på tiden 2,17.

En stor takk til de i HSK som også bemannet matstasjonen på Krakholen i dagens Steinfjellrunde. Bildet nedenfor representerer noen i dugnadsgjengen.

213 deltagere stilte til start på kretsrennet i Åsmarka i dag, deriblant 12 fra Hamar Skiklubb. Rennet var i fristil. Mange flotte prestasjoner, med blant annet 3 klasseseire Jakob Kjølle Slette vet vi går fort på ski, og i dag var det ingen som slo han i klasse G11. Fredrik Helgestad går fortere og fortere, og i dag vant han klart i M19/20. Mathilde Bangstad Bergersen forsetter der hun slapp forrige helg og fikk en ny seier i K18.

Magnus Stensby har vært sjuk de siste 2 ukene, men er nå tilbake i godt slag. Han fikk en sterk 2. plass i G14 i dag, 11 sekund bak treningskompis Ole-Magnus Kvernvolden fra Ottestad. Bildet nedenfor er av Magnus på HA-sprinten rett før jul.

Ellers flere flotte prestasjoner i Åsmarkarennet. Nevner ei som går fortere og fortere i J12, Åsta Friberg Myre. I dag fikk hun en flott 2 plass. Vi legger også merke til at i Menn senior var det Jo Helgestad som trakk det lengste strået i det interne klubboppgjøret med Torleiv Yli Myre. Sprekt gutter å stille til start i Menn senior på "vanlig" skirenn!

Resultater

Reportasje på Kondis finner du her.