Stian legger opp

Postet av Gudbrand Lien den 11. Aug 2023

Stian Berg legger opp. Manglende motivasjon og fysiske utfordringer setter nå stopp for videre satsing.

Stian har vært en av de aller mest markante seniorutøverne i Hamar Skiklubb de siste årene. Stian kom til Skiklubben i 2017. På den tiden satset han allround (vanlig langrenn), men etter hvert ble langløp hovedfokus. Stian oppnådde en rekke sterke resultater både i langrenn (bla. nr. 11 i NM stafett på Gåsbu i 2018) og langløp (vant bla. den grønne sprinttrøya i Ski Classics to ganger). Stian har underholdt oss på TV-skjermen helg etter helg vinterstid i flere år. Utvilsomt, Stian har vært en veldig god bidragsyter for Hamar Skiklubb, og vi takker så mye!

Stian takker selv også Skiklubben som bidragsyter for sin egen utvikling (sakset fra den intern Messenger gruppen for seniorene i Skiklubben):

Bildet under viser Stian etter å ha vunnet sprintrøya i Ski Classics i 2020. Kampen  om sprintrøya det året ble sikret etter at Stian ble med i brudd i Vasaloppet, og tok da de siste nødvendige spurtpoengene.

Nedenfor ser vi Stian in-action i et av de mange langløpene han har gått de siste årene.

Bildet nedenfor er Stian på 3. etappe i NM stafett på Gåsbu i 2018. På laget gikk Fredrik Helgestad, Kristian Græsli og Stian Berg, og de fikk en flott 11. plass.

Vel blåst Stian, og lykke til videre!