Lindvallen-samling 21.-23. oktober

Postet av Gudbrand Lien den 14. Okt 2016

Tradisjoner er viktig ... også i år er det en gjeng som skal på samling i Lindvallen. For juniorene/2001-gjengen er dette ikke en "offisiell" eller programfestet samling, men mer av typen egeninitiert og dermed noe preg av "uoffisiell". Uansett, samlingen er fra fredag 21. til søndag 23. oktober. Dette er foreløpig informasjon, mer informasjon kommer på denne siden med det første.

Fra Hamar Skiklubb er det en gjeng på 14 (voksne og yngre) i gruppen 13-14 år som skal på samlingen i Lindvallen. Marianne Myklebust er hovedtrener for disse.

Blant juniorene (ink. 2001 jentene) er følgende påmeldt:

Per Ivar, Johan, Oskar, Espen Aleksander, Mari, Lotte, Maren, Emma, Kamilla, Julie, Solvor og Sigrid. I tillegg blir Heine, Håvard (Børresen), Hilde (Neby) og Gudbrand med. Flere?

Det blir en jentehytte med: Mari, Lotte, Maren, Emma, Kamilla, Julie, Solvor og Sigrid. Det blir en guttehytte med: Per Ivar, Johan, Oskar, Espen Aleksander.

Og en voksenhytte med Heine, Håvard og Gudbrand. Hilde bor med foreldrene til 13-14 åringene.

Også som foregående år vil vi bo i leiligheter i Vintergatan i Lindvallen. Se kart nedenfor, det er fra forrige år og dermed nesten riktig. 14-15 årignene med foreldre bor i 743U og 743Q (hhv. 1. og 2. etasje), juniorjentene (med 2001) skal bo i 741U (1. etasje) og juniorguttene 741 Q (2. etasje). Voksenhytte er 742Q :.

Dere betaler ikke noe for samlingen (hytteleie).

Men dere holder dere med mat selv. Dvs. har avtalt at guttene order mat selv, men at de inviteres til fellesmiddag med jentene lørdag (antar det er greit også for jentene). Jentene tar med kr 100 hver som de legger i en fellespott. Til enkel middag fredag kveld (pasta og kjøttdeig) og frokost lørdag morgen vil da Hilde handle inne fredag kveld (mens dere trener og ta av deres fellespott med penger). Så handler dere (jenter) sammen inn mat til lunsj lørdag, middag lørdag og frokost og lunsj søndag etter 1. økt på lørdag. Dere kan handle inn på ICA butikk i Lindvallen.

Kjørekabalen blir:

• Per Ivar kjører (skiklubbbilen) og tar med seg Oskar og Johan
  • Heine kjører og tar med Julie, Sigrid og Kamilla
  • Håvard kjører og tar med Espen Aleksander, Lotte og Solvor.
  • Gudbrand kjører og tar med Mari, Emma og Maren
  • Hilde sitter på med Nina (S).

Avreise på fredag omkring kl. 16 (rekke trening kl 19 er "oppgaven"). Hver enkelt av dere avtaler spesifikkt med sjåfør om avreisetidspunkt og -sted. Dersom noen sjåfører tror de får for mye bagasje, kontakt Per Ivar så tar han det med i skiklubbbilen.

Bjørn har satt opp, etter dialog med Marianne, følgende treningsplan for samlingen:

Fredag kl 1900-2000/2030
- Økt ledets av Marianne med fart, hurtighet, spent, styrke m.m.

Lørdag kl 0900-1100
- Ledes av Marianne
- tøff økt med skigang og elghufs

Lørdag kl 1400-1530
- Rulleski, klassisk, restitusjon (føreforbehold)

Søndag kl 0930-1200
- Rolig langtur på beina (2 timer- 2 timer og 30 minutt) i herlig fjellterreng (delvis i terrenget på kartet nedenfor)

Til sjåførene, det er nok lurt (antakeligvis nødvendig) å skifte til vinterdekk på bilen før avreise til Lindvallen.

Huskeliste:

• Matpakke og drikke for å ta på turen til Lindvallen/før trening på fredag
  • Rulleski (klassisk), staver, skisko, hjelm, refleksvest
  • Staver for elghufs
  • Drikkebelte
  • Treningsklær og -sko (gjerne/helst to skift)
  • Lue og votter
  • Godt med klær ellers
  • Badeklær (for de som vil bade)
  • OG NB! Sengeklær eller sovepose
Og en "kjøreregel"

På samlinger er det mål å gjennomføre motiverende og gode treningsøkter, ha det sosialt og moro sammen, spise godt, samt få nok hvile/søvn. Vedr. søvn så skal det på samlingen være ro senest kl. 23 på fredag, og senest kl. 24 på lørdag. Disse antas vi greit overholdes.

Har du praktiske spørsmål om samlingen kontakt Gudbrand Lien, tlf. 9248 8335