Resultater Gudbrand Liens Minneløp/ Himmeltoppen Opp nr. 12

Postet av Hamar Skiklubb den 18. Jun 2024

Gudbrand Liens minneløp (Himmeltoppen 12. utgave) ble gjennomført 18.6. med 31 startende. I tillegg deltok flere voksne uten startnummer. Løpet ble arrangert til minne om Gudbrand Lien.

Det var litt vått i løypa, ellers fint vær. Løpet arrangeres som et bakkeløp på 2,6 km, med start ved Snekkerstufeltet og mål på øvre vanntank ved Hedmarktoppen. Dameklassen ble vunnet av Mari Robøle og herreklassen av Vegard Ølstad Dalberg.

Resultatene finner du her

For å sammenligne din utvikling over tid, finner du nedenfor (kanskje) tid du har brukt på tidligere løp. 2015 og 2016 var det to testløp i samme løype, ett testløp per år i 2017 og 2018, og to i 2019. Ingen offisielle HO i 2020 og 2021, ett testløp i 2022, og to løp i 2023. Reportasje fra Himmeltoppen Opp (HO) I finner du her, HO II her, HO III her, HO IV her, HO V her, HO VI her, HO VII her, HO VIII her, HO IX her, HO X her og HO XI her. Løyperekorden 10.26 for herrer/gutter og 11.53 for kvinner/jenter.

Innkalling til ekstraordinært årsmøte i Hamar Skiklubb 24.6.24

Postet av Hamar Skiklubb den 5. Jun 2024

Det innkalles til ekstraordinært årsmøte i Hamar Skiklubb mandag 24.6.2024 kl. 18.00 på Gubbestua.

Det vil også bli tilrettelagt for å kunne delta på møtet digitalt. Bli med i møtet digitalt: Bli med i møtet nå

Temaet for møtet vil være utbygging av Gubbestua. Informasjon om prosjektet, vedtak om utbygging eller ikke.

Fullstendig saksliste og saksdokumenter vil bli gjort tilgjengelig for medlemmene senest én uke før årsmøtet. Dokumentene legges ut på kubbens hjemmeside under menypunkt «Årsmøte».

Innkalling til ekstraordinært årsmøte

Hamar Skiklubb fikk "rekrutteringspris klubb" på vårmøtet til Hedmark skikrets

Postet av Hamar Skiklubb den 29. Mai 2024

Foto: Hedmark Skikrets

Sondre, Peder, Mikkel og Torstein mottok prisen på vegne av Hamar Skiklubb på vårmøtet til Hedmark Skikrets.

Hedmark Skikrets skriver i sin begrunnelse følgene:
Hamar Skiklubb har satt rekrutteringsarbeid i førersetet i lang tid. Driver allsidig på arrangementsiden med flere TV sendte arrangementer, kan nevne fra tidligere Kirkebakken GP og sprinter under Idrettsgallaer, nå sist Barnas Mini-VM under 175-års markering Hamar by. Jobber også nå konkret med anleggsutvikling. Hamar Skiklubb er motor i samarbeid med de øvrige skiklubber på Hedemarken.

Les mer om prisutdelingen på Hedmark Skikrets sin nettside.

Hamar skiklubb takker Hedmark Skikrets, alle sine frivillige, trenere og foreldre som har stått på i rekrutteringsarbeidet og på forskjellige dugnader. Vi takker også alle våre samarbeidspartnere og sponsorer som er med på å skape aktivitet i Hamar Skiklubb.  Vi ser frem til en ny høst og vinter med masse aktivitet!

I Norges mest personlige mobilbank er det enkelt å få full oversikt over økonomien din. Med noen få trykk kan du rydde opp i forbruksgjeld, spare til pensjon, ordne forsikring eller kjøpe fond - direkte i mobilbanken!

Gudbrand Liens Minneløp/ Himmeltoppen Opp nr. 12

Postet av Hamar Skiklubb den 23. Mai 2024

Himmeltoppen Opp har blitt arrangert i en årrekke takket være initiativ og innsats av Gudbrand Lien og Ingrid Robøle. Til minne om Gudbrand som brått gikk bort i vinter, arrangeres testløpet i år som Gudbrand Liens Minneløp.

Løypa er ca 2,6 km lang og med 160 høydemeter. Løpet er for alle (og uavhengig av klubb) som vil teste seg selv og måle sin egen fremgang. Vi oppfordrer alle til å stille på testløp og bryne seg på egen tid fra tidligere gjennomføring eller legge grunnlag for å måle utvikling fremover. Passer for både store og små.

Litt praktisk info:

TID: Tirsdag 18. juni kl. 17.40 – 18.00: Registrering på Hedmarktoppen (man får tildelt startnummer)

Kl. 18.00: Felles oppvarming hvor vi jogger testløypa motsatt vei (løypa vil også være merket)

Kl. 18.25: Start for de som ikke ønsker å være med i fellesstart. Her må man bruke egen stoppeklokke for å registrere tida – artig å ha for å sammenligne med sin egen tid når man gjentar testen.

Kl. 18.30: Fellesstart ved Snekkerstufeltet (på asfalten der stien begynner)

Kl 18.40 og utover: Målgang ved å slå i veggen på øvre vanntank

Søk på Himmeltoppen på HSK sine nettsider/Facebook, så får man opp resultater fra tidligere løp. Løyperekorden er 10.26 for herrer/gutter og 11.53 for kvinner/jenter.

Men husk, dette er først og fremst en test mot deg selv🙂

Vår dyktige leder gjennom ti år

Postet av Hamar Skiklubb den 27. Apr 2024

Vi takker Ingrid Robøe for ti år som leder av Hamar Skiklubb! Ingrid har gjennom stort engasjement, pålitelighet og høy arbeidskapasitet ledet og utviklet klubben. Ingrid har hatt et spesielt engasjement for blant annet Hamar Sommersskiskole, drift av Steinfjellhytta og store arrangementer som Hamar Bysprint og Hamar Sprintcross. Ingrid har også hatt en helt sentral rolle i å søke støtte til drift og prosjekter. På årsmøtet i Hamar Skiklubb 10. april ble hun valgt til kasserer, og fortsetter sitt bidrag for klubben.

Tusen takk!

Det nye styret i Hamar Skiklubb er:

Hans Martin Raknerud
Kasserer