Bragdprisen 2018 for junior/senior til Kristoffer Kvarstad

Postet av Gudbrand Lien den 13. Apr 2018

Bragdprisen 2018 for junior/senior i Hamar Skiklubb ble for inneværende sesong tildelt Kristoffer Kvarstad. Gratulerer så mye!

Bragdprisen har ingen skriftlige statuetter men deles ut til den løperen som styret i junior/senior utvalget (evt. en gruppe de oppnevner) mener har utvist gode holdninger, viser god fremgang og/eller gode resultater. Prisen har vært delt ut siden 2013. Kristian Græsli vant prisen i 2013, 2015, 2016 og 2017. Fredrik Helgestad vant prisen i 2014, og nå er altså Kristoffer inne i "det selebre selskap".

Kristoffer fikk prisen i år primært for sin innsats på Nordisk juniorlandskamp sprint (i Vuokattii i Finland i januar) hvor det ble en sterk 2. plass. Kristoffer har en rekke sterke prestasjoner ellers i år også, bla. med flere pallplass på Norgescuprenn (også på distanserenn, i Kollen i februar). Men Kristoffer bidrar ikke bare med resultater, han ser, snakker og bryr seg om alle, både yngre og eldre. Kristoffer er meget målbevisst og han bidrar markant på treninger og når det gjelder å tenke nytt, liker lek og moro og er en veldig viktig og samlende brikke i junior/seniorgruppa i Skiklubben.

Tommy Olsen, som er Sportssjef langrenn på Wang Toppidrett Hamar, hvor Kristoffer er elev, beskriver Kristoffer på følgende måte: "For oss på WANG er du en stor inspirasjon og du stiller spørsmål og krav som gjør at vi andre også hever oss! Du er selvstendig og god, men ikke selvgod. Du er nysgjerrig og rå, men ikke rådvill. Du setter en høy standard for deg selv, men aksepterer at andre ikke stiller like høye krav!".

Vi som har fulgt Kristoffer over flere år vet at ikke alt alltid "nødvendigvis går på skinner". Sett i det lys er Kristoffer sine prestasjoner enormt imponerende og beundringsverdig.

Nedenfor et 3 filmsnutter med fokus på Kristoffer.

Video laget når Kristoffer fikk Bragd-prisen 2016 i Yngres nedenfor:

Video fra når Kristoffer tok 2. plass på sprint fristil i Nordisk Juniorlandskamp i januar 2018:

Video om Kristoffer før Nordisk juniorlandskamp