Inputrennet på Natrudstilen ble en suksess

Postet av Gudbrand Lien den 27. Des 2015

Under gnistrende føre på Natrudstilen i dag ble Inputrennet arrangert på en utmerket måte. 530 løpere stilte til start i dagens klassiske renn, deriblant OL-vinnerne Ola Vigen Hattestad og Øystein Pettersen. Av Hamar-løperne nevner vi at Fredrik Helgestad gikk godt i dag og ble nr. 10 i en meget hard eldre juniorklasse. Fredrik viser god formutvikling, og det skal bli spennende å følge Fredrik på Norges-cup rennene i Steinkjer om 2 uker. På bildet over (fra Sjusjøcup-finalen forrige år), ser vi Fredrik i gul ledertrøye, med Sverre Bang Støeng og Ivar Jevne Arnesen på slep.

Flere fra Skiklubben hadde gode prestasjoner i dag, men uten å nevne andre enn Fredrik viser vi til resultatene (se link nedenfor).

Inputrennet kom på terminlisten på ettermiddagen 24. desember (for 3 dager siden). Formelt stod Vallset IL som arrangør av Inputrennet, men Input Region Hamar ved Tommy Olsen i spissen var de reelle arrangører. Inputrennet kom på terminlisten da Vang Skiløperforening måtte avlyse Gåsburennet på grunn av manglende snø på Gåsbu. Ledelsen for Tour de Hedmarken ville ikke at Inputrennet skulle inngå som en del av Touren (som kunne vært en mulighet siden Gåsburennet ble avlyst), men hadde ingen motforestillinger til at rennet ble arrangert. Tommy fikk med seg en stab på 10-15 funksjonærer/medarrangører, deriblant 5-6 fra Hamar Skiklubb og organiserte hele rennet 1. og 2. dag jul. Overskuddet av rennet tilfaller Input Region Hamar (hvor Hamar Skiklubb er medeier), og sånn sett kommer overskuddet fra dette rennet også Skiklubbens løpere til gode etter hvert.

Se for øvrig: