NM junior på Gåsbu fra fredag til søndag

Postet av Gudbrand Lien den 9. Mar 2016

På fredag (11. mars) braker det løs med NM junior langrenn på Gåsbu. Det er klassisk distanserenn på fredag, fristil distanserenn på lørdag og stafetter på søndag. Hamar Skiklubb stiller med 9 utøvere. Vi ønsker lykke til til Marit Sveen (K17), Anine Lome (K17), Mathilde Bangstad Bergersen (K18), Silje Wilson (K19/20), Per Ivar Reinemo (M18), Ivar Jevne Arnesen (M19/20), Fredrik Helgestad (M19/20), Sverre Bang Støeng (M19/20) og Emil Ellingsen (M19/20).

Det er et kjempearrangement Vang Skiløperforening nå skal gjennomføre på Gåsbu, med over 1000 skiglade 17-20 åringer til start hver dag. Flere HSKere bistår VSF i gjennomføringen. Bla. er det 8 16-åringer (født 2000) som er med som fortropp (gå gjennom løypene foran hver av øvelsene) på fredag og lørdag. Vi håper at flest mulig HSK benytter anledning til å møte opp å heie frem våre og andres løpere på Gåsbu.

Vi anbefaler dere å følge med på arrangementets hjemmeside som dere finner her. Her legges all relevant informasjon ut (program, startlister, live resultater etc.).

De individuelle øvelsene fredag og lørdag streames (sendes live) også, gå inn her.

Bildet over er fra tirsdagens trening på Gåsbu for Skiteam Hedmarken.