Biri'n - siste tilskudd i Hamar Skiklubb-stallen

Postet av Gudbrand Lien den 15. Mar 2019

Neida, Torbjørn Løkken har nok trappet ned i forhold til satsing på toppnivå. Men, Torbjørn gjennomførte i dag sitt første skirenn for Hamar Skiklubb. Og det gjorde han på en imponerende måte, ved å gjennomføre Skøytebirken på sterke 3.24.55, og ble med det nr. 13 i klasse M 50-59. Gratulerer!

Torbjørn, sammen med sine kone Tone, flyttet til Hamar sommeren 2018, og Torbjørn har allerede rukket å bli en svært viktig bidragsyter til Hamar Skiklubb. Hen er hovedtrener for 13-14 åringene i klubben, og er svært godt likt og er et klart samlingspunkt i miljøet. I tillegg er Torbjørn med i trenerteamet til Wang Toppidrett Hamar Langrenn, hvor han også gjør en god og kompetent jobb og er utvilsomt veldig godt likt blant de målbevisste utøvere der.

Torbjørn var, som de aller fleste vet, en stor kombinertløper, og de største bragdene fikk han i 1987 hvor han både ble verdensmester (i Oberstdorf), vant verdenscupen sammenlagt, vant Svenska Skidspelen og ble norgesmester.

Torbjørn sier selv han "liker seg godt i Hamar og Hamar Skiklubb". Han berømmer det gode miljøet der. Vi ser frem til å dra nytte av Torbjørn sitt engasjement i årene fremover.

Foto (bildet over): Geir Olsen. Bildet er tatt rett før Torbjørn passerte Sjusjøen i dag, alltid like blid, selv etter 40 km med intensiv skøyting.

Og, by the way, lykke til med Birken til alle som skal over fjellet i morgen!