Sjusjøcup 1 - Artig sprint på Natrudstilen

Postet av Gudbrand Lien den 2. Jan 2016

MjøsSki sin skøytesprint, som telte som Sjusjøcup 1. løp, ble i dag avviklet under gode forhold på Natrudstilen. Det var nærmere 500 løpere på start, mange fra Hedmark, og enda flere fra Oslo området, siden deres cupløp var avlyst. Med andre ord, det ble en tøff prolog og mange artige heat dueller. MjøsSki avviklet en flott og tidseffektiv sprintkonkurranse.

Mange Hamar Skiklubbløpere leverte gode prestasjoner. På bildet over ser vi Jonathan Hemb Fjeldstad, som likeså godt gikk fortest av alle 11-åringene i prologen og fikk en flott 2. plass i A-finaleheatet. Jonathan er en ivrig skiglad gutt som flittig møter på skitreninger og har en god utvikling. Det samme gjelder 11-år gamle Mari Ovidia Ranestad. Til høyre på bilder nedenfor ser vi Mari Ovidia i intens spurtduell på HA-sprinten før jul. Ingenting å si på innsatsen. Mari Ovidia fikk en flott 3. plass i J11 på Natrudstilen i dag.

En gutt som (i alle fall) de to foregående årene har vært kretsmester både i alpint og langrenn, og som nå også er på kretslaget i fotball er Petter Tajet (bildet nedenfor). Etter litt blanda resultat før jul viser Petter i dag at skiformen er i anmarsj. Etter å ha blitt nr. 6 i prologen gikk han i A-finalen inn til en flott 5. plass i G15. Skal bli spennende å følge Petter fremover mot Hovedlandsrennet, som går i Fauske i slutten av februar.

Som tidligere denne sesongen fortsetter Simen Syversen, Kristoffer Kvarstad, Emma Bangstad Bergersen og Mari Robøle Lien å levere sterke prestasjoner. Disse løperne, med flere i skiklubben, viser ikke bare gode prestasjoner på distanserenn, de er også inn i en god utvikling som sprintere. For ytterligere resultatmessige prestasjoner viser vi til:

Oppslag