Furnesrennet og Furnesåsen Rundt

Postet av Gudbrand Lien den 18. Jan 2016

KM i Østerdalen ble avlyst pga. kulde i helga. Som en god erstatter ble det mulig med sen etteranmelding på Furnesrennet/Furnesåsen Rundt, hvor flere fra Hamar Skiklubb deltok. Rennet, som gikk i klassisk stil på lørdag (16.1.), ble arrangert under gode, men dog friske forhold på Nybygda Skistadion.

Bildet over er Hans Tore Riibe som vant Furnesåsen Rundt i klasse M46-50. Hans Tore har i mange, mange år sittet i Skiklubbens styre, noe han gjør fortsatt. I tillegg er han trener for gutter/jenter 15-16 år, samt holder seg i utmerket form selv.

Fredrik Helgestad (bildet over) ble totalvinner av Furnesåsen Rundt.

Emma Bangstad Bergersen (J13), Mathilde Bangstad Bergersen (K18) og Mari Robøle Lien (J16) vant sine klasser i Furnesrennet.

Et par at klubbens eldste gutteløperne benyttet dette løpet også som en test på å gå på "blanke ski", dvs. pigge. Selv om hverken føre eller løypeprofil innbød til pigging "bet" gutta rimelig bra fra seg.

For resultater i Furnesrennet og Furnesåsen Rundt viser til reportasje i Kondis her.