Hanne på pallen i Birken!

Postet av Gudbrand Lien den 17. Mar 2018

Veldig sterkt løp av Hanne Nilsen i dagens Birkebeinerrenn som endte med tiden 3.43 og 3. plass i klasse K18. Gratulerer så mye. Hanne som slet med noe overtrening forrige år, har i år tatt steg for steg i positiv retning. At hun i dag skulle havne på pallen var imidlertid over forventet, men desto enda morsommere. Hanne slo dermed bla. sølvmedaljevinner fra Junior-NM 10 km klassisk Stine Johansen fra Åslia. Veldig gledelig at flere og flere utøvere i junior gjør gode skritt fremover. De kan dermed inspirere hverandre, og  at det bytes på å være først/best er bare bra, de kan da sammen i et sterkt team utvikle seg videre.

At Hanne på bildet over er alene på pallen skyldes ganske enkelt en arrangørtabbe. De tok premieseremonien før Hanne var i mål (Hanne startet i pulije 12). Dermed måtte Hanne opp på pallen under en ekstraseremoni!

Raskeste herreløper fra Hamar Skiklubb i dagens Birkebeiner var Stian Berg med tiden 2.48, som holdt til en sterk 41. plass i Menn Elite. Stian går imidlertid langdistanserenn for Team Synnfjell, og dukker dermed ikke opp i et "Hamar Skiklubb" søk i resultatlisten. Artig å observere at både Stian og Fredrik Helgestad (nr. 88 i Menn Elite) var foran Petter Northug på resultatlisten, selv om Petter nok har renn "... hvor han har gått raskere".

Det var også en rekke andre flotte Hamar Skiklubb prestasjoner i dagens renn. Nedenfor er en oversikt tider brukt for Hamar Skiklubb utøvere. Vi gjør oppmerksom på at det kan være løpere i Hamar Skiklubb som i dag gikk, men som ikke står i listen nedenfor (hvis de for eksempel ikke er registrert med klubb i startlista).

Rennet i dag gikk under drømmeforhold med knallblå himmel og trikkeskinner. Så, selv om det var noe kaldt og mange hadde trå ski, var dette en knalldag å gå over fjellet.