NC/NM junior på Voss - både nære pallen prestasjoner og flotte opplevelser

Postet av Gudbrand Lien den 19. Feb 2017

På helgens Norgescup og Sprint-NM for junior på Voss deltok 9 utøvere fra Hamar Skiklubb. Beste sportslige prestasjon stod Kristoffer Kvarstad for ved å bli nr 4 i M17 på lørdagens Sprint-NM (bildet over). Kristoffer viste ingen respekt i finalen og trådde til for fullt fra start. Det så lenge ut at han kunne kapre sølv eller bronse, men det holdt altså ikke helt inn denne gang. Men, du verden som du imponerer Kristoffer. Gratulerer! På søndagens klassisk 10 km distanse viste Kristoffer igjen styrke og fikk en 5 plass. På fredagens 10 km fristil ble det en god 18 plass.

Simen Syversen fikk en god 11 plass i M17 på fredagens fristil distanse, og samme plassering fikk Simen på lørdagens sprint-NM.

Mari Robøle Lien gikk inn til en god 7. plass i K17 på fredagens 5 km fristil distanse, og fikk en sterk 8. plass på lørdagens sprint-NM i fristil. Karen Amalie Nordseth (som går for Snertingdal, men trener med HSK) fikk en 21. plass fredag og 11. plass på lørdag.

Johan Storebakken, Marit Sveen, Mathilde Bangstad Bergersen, Per Ivar Reinemo og Fredrik Helgestad leverte alle gode løp, uten å få norgescuppoeng (de 30 beste i hver klasse får det). Nye muligheter om 3 uker, når det er NM junior i Harstad, dersom poengplass er et mål.

Vi hadde alle et flott og miljøskapende opphold i vakre Voss. Været var ikke helt på vår side, uten at det satte noen demper på verken opplevelsene eller sportslig forringet konkurransene.

Her er en link med noen få glimt fra helgen (hovedsakelig) sett med Hamar Skiklubb "sine øyne", og mest om 2000-årgangen.

Resultater finner dere her.