Mycket roligt Fredrik og Kristian fortsetter å imponere

Postet av Gudbrand Lien den 10. Des 2016

Vi gratulerer så mye til Fredrik Helgestad og Kristian Græsli med sterke løp på Lillehammer i går (fredag 9/12) og i dag.

Fredrik fikk en flott 18 plass på fredagens sprint klassisk (etter å blitt nr. 12 i prologen) og en flott 17. plass på lørdagens 10 km fristil, begge rennene var VM mønstringsrenn jr., hvor alle landets beste juniorer er med. Dette er meget sterke prestasjoner!

Kristian hadde en veldig god sesong forregående år, og ser ut til å ta nye steg i år i riktig retning. På fredagens sprint i Skandinavisk Cup fikk Kristian en meget sterk 23. plass. På lørdagens 10 km fristil ble det en sterk 19. plass i konkurransen med de nest beste (de aller beste går World Cup i Davos) nordmenn, svensker, finner, estlendere, italienere med flere (omkring 225 løpere i klassen). Det ble ulike forhold under løpet siden det begynte å snø. Dette ble i Kristian sin disfavør, siden han i seedet gruppe gikk til slutt når det snødde mye. Av de som gikk i seedet gruppe var det kun tre som var topp 20, hvor Kristian var en av disse 3. Sterkt!

I seniorklassen (dvs. Skandinavisk Cup) stilte også nyinmeldte Per Ola Flaten Bredvold til start på lørdag. Kanskje ikke helt fornøyd med løpet, men Per Ola kommer sterkere utover sesongen.

Vi gleder oss til morgendagens renn hvor det står klassisk distanserenn på programmet.

By the way, på bildet over ser vi Fredrik til start i Hamar Skiklubbs nye skidress. Fredrik er vel dermed den første løper som tar Skiklubbens nye skidress i bruk på skikrenn.