Snart snø i skileikanlegget i Ankern

Postet av Hamar Skiklubb den 18. Des 2022

Siden torsdag har det vært full aktivitet på Greveløkka og i Ankerskogen med snøproduksjon og utkjøring av denne. Det betyr, om ikke lenge skal det nye/utvida skileikanlegget kunne tas i bruk. Skicrossløypa på litt over 1 km snølegges også. Så her er det bare å glede seg.

Per Arne Reinemo, Kolbjørn Henjum og Bjørn Brynhildsvold har de siste dager byttet på å kontinuerlige følge med og foretatt nødvendige justeringer for å holde snøkanonene i gang. 2 snøkanoner er blitt benyttet, som under optimale forhold (kald) produserer 80 m^3 med snø per time.

Bildet nedenfor viser noen av de første lass med snø som ble kjørt ut lørdag kveld.

Nedenfor ser vi lass med snø legges på rekke og rad langs isen på Greveløkka.

Så fort snølassene er på plass kommer gravemaskina og jevner ut og lager en fin snøsåle.

Snøsålen som legges er ca. 40 cm tykk. Det legges et såpass tykt lag, slik at snøen skal forhåpentligvis bli liggende også om det kommer en mildværeperiode eller to... Vårt håp er å ha skiføre på Greveløkka og Ankerskogen utover hele vinteren.

Nedenfor ser vi gjengen som har stått for utkjøring og planering av snøen (fra firmaet til Arben)

Tusen takk til Hamar kommune som har bevilget penger til alt grunnarbeidet som er blitt utført samt at de støtter snøproduksjonen som en del av Superlørdag/Idrettsgallaen.Og takk til Marianne Myklebust som både på vegne av klubben og Hedmark Skikrets har gjort en kjempejobb i planleggingen av anlegget og som også er med og følger opp at jobben som utføres gjøres "etter boka":)