Nytt tilbud for parautøvere - stor takk til Gry Karina som er ildsjelen bak prosjektet!

Postet av Hamar Skiklubb den 15. Mar 2023

Høsten 2020 tok 2-3 engasjerte foreldre (med Gry Karina Kjølle i spissen) til barn med funksjonsnedsettelse kontakt med leder i Hamar Skiklubb. Ønsket var å få til et tilbud for barn med funksjonsnedsettelse i alderen 12 år og eldre. Hovedstyret i HSK gikk i oktober 2020 inn for å sette i gang et tilbud for barn i alderen 12 år og oppover. Gry Karina Kjølle, hovedansvarlig for trenerressursene, er behjelpelig med koordinering av kontakt mellom foreldre og trenere, bistår på treninger ved behov og diverse administrasjon av søknader for parautøverne. Dette initiativet har nå resultert i ett prosjekt som skal inkludere mange idretter, midler er gitt fra Sparebankstiftelsen og en prosjektleder er nå ansatt i 70 % stilling i HIL. Fantastisk - gratulerer til Gry Karina og alle andre som har stått på!

Les hele saken i HA:  https://www.h-a.no/mange-i-denne-gruppen-blir-staende-utenfor-en-ressurssterk-familie-kan-ordne-det-men-ikke-alle-er-i-den-kategorien/s/5-139-1152105

Gry Karina Kjølle (i midten) sammen med trener Liv Tone Heramb til venstre og leder Ingrid Robøle til høyre